A Délibáb (Hajdu Szabolcs, 2014) kísérlet a western honi háziasítására, azonban a porördögöktől kavargó vadnyugat feszültséggel teli mezsgyemeséi helyett csak a Hortobágy lomha levegője...
Az időutazás mindig is foglalkoztatta az emberiséget. Lehetséges-e, és ha igen, akkor hogyan? Ha megváltoztathatjuk a múltat, akkor annak milyen hatásai lehetnek a jövőre? Mi is az az időparadoxon?...
A Baker Street-i nyomozó zseni és hűséges segédje újabb megpróbáltatásai során a viktoriánus korban, Angliából kilépve ezúttal Európát akarja megmenteni saját magától és a bűn...
Az internet hőskorában élve örülhet a rendező vagy a moziüzemeltető, ha akad egy-egy teltházas előadás. Szerencsére azért ma sem vagyunk híján a tömegeket megmozgató premiereknek, ám ha...
Dan Gilroy forgatókönyvíró első rendezését, az Éjjeli féreg (Nightcrawler, 2014) című filmet már most sokan az év alkotásának tartják, amit hirtelen magam sem tudok megcáfolni. Amellett, hogy...
Már Einstein is tartott attól a kortól, amikor a technológia fontosabb lesz, mint a személyes kapcsolatok, és ez napjainkban egyre inkább beigazolódni látszik. Az okos telefonok/órák, de még a...
Christopher Nolan Csillagok között (Interstellar, 2014) című magasztos munkájában nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy az ember és a világűr gyorsulva táguló (élet)terét összeboronálja. Ennek...
A legújabb David Fincher-opusz, a rövid idő alatt nagy sikert elért Holtodiglan (Gone Girl, 2014) egyszerre követi a krimi hagyományait, használja a thriller eszköztárát, miközben férfi-női...
Pálfi György metsző ellenszélben, a jég hátán is leforgat/összemontíroz bármit. A Simó-osztály talán legarcátlanabb tehetségének három évre volt szüksége, hogy lényegében véve...
Luc Besson 2014-es Lucyjával (Lucy. Luc Besson, 2014) egy manapság népszerű témát boncolgat, amely szerint agyi kapacitásunknak csupán tíz százalékát használjuk. Bár valójában tévhitről van...