Magyarországon szeptember 19-én a 16. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon, a Telluride fesztiválon pedig pár héttel hamarabb, augusztus 30-án mutatták be Tóth Barnabás második...
Az idei Kecskeméti Animációs Filmfesztiválon az alkalmazott animáció kategóriájában a pálmát Ertsey Donát Áronnak a Tiszta szívvel című akcióvígjátékhoz készült eleje/vége főcíme vitte...
Némileg tartottam a rám váró bő másfél órától, amikor megváltottam a jegyem a The Duke of Burgundy (Peter Strickland, 2014) című filmre a Titanic Filmfesztiválon. Az „erotikus thriller”...
Sebastian Silva filmje sokáig egy brooklyni bohémekről szóló ártatlan látképnek tűnik, a zavarba ejtő fordulat a film utolsó harmadában következik be, és teljesen megváltoztatja az addig...
Grimúr Hákonarson Kosok (Hrútar, 2015) című filmje Izland gyéren lakott vidékére visz, ahol az emberek közelebbi kapcsolatban állnak dús gyapjú juhaikkal, mint egymással. A környék legjobb...
Nők tömegei hagyják el a gyerekeiket Brazíliában megélhetési kényszerből, Izrael nagyvárosainak peremterületein számos család küzd a fennmaradásért, Kenyában pedig állandó félelemben élnek...
Egy maratoni snittre épülő kameramunka, felvonásszerűen tagolt cselekmény és szokatlanul hosszú játékidő – a Victoria (Victoria. Sebastian Schipper, 2015) olyan, mint egy kamerával rögzített...
A chilei Pablo Larraín a Pinochet-trilógia után ismét tabukat dönt: legújabb filmje, a The Club (El Club, 2015) kegyvesztett papokról szól, akiket utolérnek a múltban elkövetett bűneik. A...
Van egy mondás Jafar Panahiról, miszerint az tette sikeressé, hogy soha nem azt csinálta, amit mondtak neki. A pályája kezdetétől folyamatos a konfliktusa az iráni vezetéssel, mivel filmjeit azokról...
Meglepő és határozottan kellemes csalódás volt a Filmtettfeszt – Magyar Filmnapok nevű fesztivál, melyet idén októberben tizennegyedik alkalommal rendeztek meg immár tíz erdélyi városban:...