Tűző nyári nap, már-már a kamerát nyaldosó hullámok és a tengerben magányosan úszkáló középkorú nő. Gyimesi Anna Affrikátájának (Gyimesi Anna, 2022) nyitóképei azonban csak látszólag...
Amióta az ember történetet mesél, az erdő a legősibb toposzok egyike. Az allegória jelentésárnyalatai általában az eltévelyedés, a felfedezés, a titkok és a veszély körül forognak. Nem is...
„Aki az édesanyját nem szereti, egy aljas gazember!” – hallhatták időről időre az elmúlt évtizedek kamasznemzedékei, de már az anyaság teherként való megélését nyíltan vállaló...
Nem újkeletű tendencia, hogy az A kategóriás filmfesztiválok sajtóvisszhangját elsősorban a botrányok és a többperces álló ovációk határozzák meg. Az idei Cannes-i Filmfesztivál...
Eltelt egy újabb év, s ha a naptár szeptemberre fordul, akkor az a hazai filmes berkekben egyet jelent a Miskolcon megrendezésre kerülő CineFest Nemzetközi Filmfesztivállal. Idén immáron 18....
Tavaly a járványhelyzet miatt elmaradt, de idén ismét megrendezésre került a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál szeptember 10‒18. között, immáron a 17. alkalommal. A filmvetítések a már...
Magyarországon szeptember 19-én a 16. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon, a Telluride fesztiválon pedig pár héttel hamarabb, augusztus 30-án mutatták be Tóth Barnabás második...
Az idei Kecskeméti Animációs Filmfesztiválon az alkalmazott animáció kategóriájában a pálmát Ertsey Donát Áronnak a Tiszta szívvel című akcióvígjátékhoz készült eleje/vége főcíme vitte...
Némileg tartottam a rám váró bő másfél órától, amikor megváltottam a jegyem a The Duke of Burgundy (Peter Strickland, 2014) című filmre a Titanic Filmfesztiválon. Az „erotikus thriller”...
Sebastian Silva filmje sokáig egy brooklyni bohémekről szóló ártatlan látképnek tűnik, a zavarba ejtő fordulat a film utolsó harmadában következik be, és teljesen megváltoztatja az addig...