A látvány síkszerűsége a Vérző olaj című filmben Zsíros Ádám 2014/04/10 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs Az ezredforduló utáni hollywoodi filmgyártás történetében kevés rendezőnek van olyan erős szerzői hangja és látásmódja, mint Paul...
Ahogyan azt Giuseppe Verdi elképzelte… Gáncsos Kármen 2013/10/30 Kritika, opera, operakritika, Színház Napra pontosan az olasz zeneszerző születésének 200. évfordulóján, október 10-én tűzte műsorára az Armel Operafesztivál a Simon...
A történetmesélés mintázatai a kortárs operában Gáncsos Kármen 2013/10/29 Kritika, opera, operakritika, Színház A 2013-as Armel Operafesztivál második bemutatója, A nyár utolsó virága című kortárs darab diegetikus és nondiegetikus értelemben is mono-...
Kevert lapok – Gus Van Sant: Paranoid Park Laczkó Attila 2013/08/27 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs A mainstream filmkészítésben is jártas (Good Will Hunting, 1997; Psycho, 1998; Milk, 2008), de saját filmkészítői stílusát független...
Az algoritmus birodalma – Gondolatok a videojáték meghatározásáról (beta) Kapás Zsolt Zsombor 2012/12/31 Esszé, Média, video- és PC-játék, video- és PC-játék elemzés 1 Comment A videojáték manapság a fogyasztói társadalom egyik kiemelt cikkévé nőtte ki magát. A tervezők által létrehozott virtuális világok és...
Narratív határátlépések Kon Satoshi filmjeiben – Perfect Blue Kapás Zsolt Zsombor 2012/11/28 animáció, Esszé, Film, filmelemzés Kollektív hallucinációk, közösen megélt visszaemlékezések, egymásba folyó álmok, „valós” városokat elpusztító képzelgések és...
Örvénylő pusztulás – Hétköznapi pár Zemankó Anikó 2012/10/26 Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika A 2012-es évet valami rejtelmes, mélységesen szomorú, apokaliptikus hangulat szövi át. Akad téma bőven a Greenpeace buzgó aktivistái...
Bazin és Tarr – Gondolatok a Családi tűzfészekről Kapás Zsolt Zsombor 2012/09/29 Esszé, Film, filmelemzés, magyar filmtörténet „Valamit mindig fel kell áldozni a valóságból a valóságért.” André Bazin A Családi tűzfészek Tarr Béla első nagyjátékfilmje,...
Esti mese és valóság – A Lány a vízben című film elemzése Bencsik Orsolya 2012/08/20 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs műfajok Az indiai származású rendező, M. Night Shyamalan számos filmjében felbukkant már egy-egy hosszabb-rövidebb szerep erejéig. A Lány a vízben...
Burro Boy és a déja vu, avagy fokozásos ismétlődés a játékfilmes narratívában – Angela Bettis: Roman (2005) Erdei Lilla 2012/06/26 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs A klasszikus filmi narráció arisztotelészi gyökerű princípiumai jól ismertek: kauzális logika, térbeli-időbeli koherencia, valamint a...