Színjáték a hazugság-szolgáltatás színpadán – Chicago Szabó Lea 2022/06/29 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs A Chicago (Rob Marshall, 2002) egy 2002-ben bemutatott amerikai filmmusical, amelyet Rob Marshall rendezett. Marshallnak ez volt az első...
Ének az esőben – egy klasszikus önreflexív musical Szalma Réka 2022/06/02 egyetemes filmtörténet, Esszé, Film, filmelemzés Az Ének az esőben (Singin’ in the Rain. Gene Kelly, Stanley Donen, 1952) Gene Kelly világhírű színész, koreográfus és filmrendező...
Szakállas nő, mini Napóleon és egyéb furcsaságok a porondon ‒ A legnagyobb showman Vida Patrícia 2020/12/22 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Michael Gracey első nagyjátékfilmjében ugyan nem a 2014-es Eurovíziós győztes, Conchita Wurst tűnik fel, de a film mégis tele van...
Szabad egy táncra? Kelet-európai zenés vígjátékok és a stílus mint ellenállás Patrubány Csilla 2019/10/26 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs Jelen írás azt vizsgálja, hogyan adaptálják kortárs, kelet-európai alkotók a musical műfaját a helyi történelmi, politikai kulturális...
Divat és filozófia határán — A szórakoztatás mítosza és az önreflexivitás a Mókás arcban Bárány Bence 2019/06/21 egyetemes filmtörténet, Esszé, Film, filmelemzés Az idén 94 éves korában elhunyt Stanley Donen kétségtelenül a musical műfajának egyik legkiemelkedőbb filmrendezője volt. Olyan...
Felemelkedés és bukás: a kétfókuszú narratíva egy adaptáció adaptációjában − A nyomorultak Szőke-Tóth Anna 2019/05/17 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs műfajok A Tom Hooper által rendezett A nyomorultak (Les Misérables. Tom Hooper, 2012) című filmmusical biztonsági játéknak tűnik, ugyanis olyan...
A hamvaiból újjáéledő főnix – Kaliforniai álom Szentpéteri Tímea 2017/08/26 Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika A 2016-2017-es év egyik legnagyobb sikerének Damien Chazelle musicalje, a Kaliforniai álom (La La Land, 2016) tekinthető. A 74. Golden Globe...
„Your lifestyle’s too extreme” Transzgresszió és határátlépés a The Rocky Horror Picture Showban Szamosközi Enikő 2017/06/30 egyetemes filmtörténet, Esszé, Film, filmelemzés Az 1975-ös filmadaptáció megjelenése óta a The Rocky Horror Picture Show (Jim Sharman, 1975) nem csak, hogy sikeresen feltört azt undergound...
Műfaji szabályszegések a Buffy, a vámpírok réme musicalepizódjában Róka Stefánia 2017/06/16 Esszé, Film, sorozatelemzés, tv sorozat Joss Whedon Buffy, a vámpírok réme (Buffy the Vampire Slayer. Joss Whedon, 1997-2003) című sorozata több szempontból is formabontó. A...
A filmmusical újjászületése? ‒ A Mamma Mia!-ról Szák Orsolya 2017/05/28 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs műfajok Mintha a klasszikus értelemben vett filmmusical már rég feledésbe merült volna, úgy jelentette be Hugh Jackman a 2009-es Oscar-gálán azt a...