Szakállas nő, mini Napóleon és egyéb furcsaságok a porondon ‒ A legnagyobb showman Vida Patrícia 2020/12/22 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Michael Gracey első nagyjátékfilmjében ugyan nem a 2014-es Eurovíziós győztes, Conchita Wurst tűnik fel, de a film mégis tele van...
Szabad egy táncra? Kelet-európai zenés vígjátékok és a stílus mint ellenállás Patrubány Csilla 2019/10/26 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs Jelen írás azt vizsgálja, hogyan adaptálják kortárs, kelet-európai alkotók a musical műfaját a helyi történelmi, politikai kulturális...
Divat és filozófia határán — A szórakoztatás mítosza és az önreflexivitás a Mókás arcban Bárány Bence 2019/06/21 egyetemes filmtörténet, Esszé, Film, filmelemzés Az idén 94 éves korában elhunyt Stanley Donen kétségtelenül a musical műfajának egyik legkiemelkedőbb filmrendezője volt. Olyan...
Felemelkedés és bukás: a kétfókuszú narratíva egy adaptáció adaptációjában − A nyomorultak Szőke-Tóth Anna 2019/05/17 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs műfajok A Tom Hooper által rendezett A nyomorultak (Les Misérables. Tom Hooper, 2012) című filmmusical biztonsági játéknak tűnik, ugyanis olyan...
A hamvaiból újjáéledő főnix – Kaliforniai álom Szentpéteri Tímea 2017/08/26 Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika A 2016-2017-es év egyik legnagyobb sikerének Damien Chazelle musicalje, a Kaliforniai álom (La La Land, 2016) tekinthető. A 74. Golden Globe...
„Your lifestyle’s too extreme” Transzgresszió és határátlépés a The Rocky Horror Picture Showban Szamosközi Enikő 2017/06/30 egyetemes filmtörténet, Esszé, Film, filmelemzés Az 1975-ös filmadaptáció megjelenése óta a The Rocky Horror Picture Show (Jim Sharman, 1975) nem csak, hogy sikeresen feltört azt undergound...
Műfaji szabályszegések a Buffy, a vámpírok réme musicalepizódjában Róka Stefánia 2017/06/16 Esszé, Film, sorozatelemzés, tv sorozat Joss Whedon Buffy, a vámpírok réme (Buffy the Vampire Slayer. Joss Whedon, 1997-2003) című sorozata több szempontból is formabontó. A...
A filmmusical újjászületése? ‒ A Mamma Mia!-ról Szák Orsolya 2017/05/28 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs műfajok Mintha a klasszikus értelemben vett filmmusical már rég feledésbe merült volna, úgy jelentette be Hugh Jackman a 2009-es Oscar-gálán azt a...
A Vadregény félresikerült, de megmenthető Török Katalin 2016/08/13 adaptáció, Film, filmkritika, Kritika 2014 végén került a mozikba Rob Marshall legújabb Broadway-adaptációja, mely a Vadregény (Into the Woods. Rob Marshall, 2014) címet viseli. A...
A szabadság illúziója – a Hair című musical társadalmi reflexiói Nagy Gergely 2016/07/24 egyetemes filmtörténet, Esszé, Film, filmelemzés Az Egyesült Államok önképe kezdetektől fogva magában hordozta a szabadság és a demokrácia eszményeit, melyek a 20. század háborúkkal...