Felvezető gondolatok Optimális esetben a színházi előadásokban megjelenő meztelenséget a néző megalapozottnak érzi, és a színész is bizalommal van alkotótársai, az alkotás és a nézők...
A pécsi Janus Egyetemi Színház termébe lépve a nézőt kukák, palackok, szemeteszsákok, leharcolt székek és különféle műanyag kacatok látványa fogadja. Ha a számkivetett Philoktétészre...
Elképesztően sokoldalú és izgalmas rendezés és színészi játék jellemzi a Vígszínház Hamletjét (Eszenyi Enikő, 2017). Szükség is van az átgondolt rendezői munkára, a nagykoncepcióra és a...
Freud óta az álommunka, az álom megértése, valamint ennek művészi megjelenítése egyszerre tudományos feladat és művészi teljesítmény. Az álommunkára – ha csak a saját álmainkat tekintjük...
A felnőtt ember szeme általában átsiklik a szinopszison, ha azt látja benne nagy betűkkel, hogy „gyerekelőadás”. Ha pedig valamilyen okból el kell mennie megnézni egy ilyen produkciót, előre...
Azon kívül, hogy az idei Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozón (TESZT) egyértelműen a különböző szempontok szerint meghatározott közösségek és a jelen volt a központi téma, valamint...
TESZTkörülmények A kilencedik TESZT – Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó (május 22-29.) alatt pezsgett Temesvár belvárosa. A Temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház körül...
„Társadalmi nem”, „feminizmus” – próbálgassuk különböző közegekben hangosan kimondani ezeket a szavakat, rettentő széles skálán mozognak a reakciók és emóciók, amiket kiváltunk...
Amit Urbán András a Magyar című előadással létrehozott, az szükséges és helyénvaló. Egy olyan többélű politikai-társadalmi kritikai ív mentén szerveződő előadást rendezett, amely nem...