A pécsi Janus Egyetemi Színház termébe lépve a nézőt kukák, palackok, szemeteszsákok, leharcolt székek és különféle műanyag kacatok látványa fogadja. Ha a számkivetett Philoktétészre...
Elképesztően sokoldalú és izgalmas rendezés és színészi játék jellemzi a Vígszínház Hamletjét (Eszenyi Enikő, 2017). Szükség is van az átgondolt rendezői munkára, a nagykoncepcióra és a...
Freud óta az álommunka, az álom megértése, valamint ennek művészi megjelenítése egyszerre tudományos feladat és művészi teljesítmény. Az álommunkára – ha csak a saját álmainkat tekintjük...
„Társadalmi nem”, „feminizmus” – próbálgassuk különböző közegekben hangosan kimondani ezeket a szavakat, rettentő széles skálán mozognak a reakciók és emóciók, amiket kiváltunk...
Amit Urbán András a Magyar című előadással létrehozott, az szükséges és helyénvaló. Egy olyan többélű politikai-társadalmi kritikai ív mentén szerveződő előadást rendezett, amely nem...
A Kolozsvári Magyar Színházban, az Interferenciák Nemzetközi Színházi Fesztivál zárónapján, december 6-án iszonyatos sikert aratott Jaram Lee Sacheon-ga (Pansori Project ZA, Dél-Korea) című, a...
Hangulatos esti programra invitál a Shakespeare’s Globe on Screen című sorozat, amelyet az idei évadban a Tabán Kinotékában hirdettek meg. A William Shakespeare újjáépített színházában felvett...
A színész testét legalább kétfelé oszthatjuk az ábrázolás szempontjából: egyrészt a szemiotikai testre (ez a drámabeli alakot jelöli), másrészt a „test-fenoménjára” (ez a színészi test...
A szegedi MASZK Egyesület tavaszi programjának utolsó előadásaként láthattuk a Kertész Imre Kaddis a meg nem született gyermekért című regényéből színre vitt Kaddis című monodrámát június...