„Ketten a világ ellen.” De mégis meddig? – Házassági történet Kárász Kata 2021/12/28 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Nem könnyű megtalálni azt a személyt, akivel az ember összeköti az életét, s ennél talán még nehezebb egy ilyen kapcsolatból kilépni. A...
„Örülünk azoknak, akik élvezik és tudnak menni a filmmel.” – interjú Enyedi Ildikóval Csomán Sándor 2021/11/14 Film, Interjú, kortárs magyar Cannes és Toronto után Miskolcon, a 17. Cinefest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon mutatták be Enyedi Ildikó új nagyköltségvetésű,...
Út a rasszizmus földjére – Zöld könyv Gáspár Zsófia 2021/06/08 Film, filmkritika, kortárs, Kritika, Négyszemközt Peter Farrelly (Dumb és Dumber , Elhajlási engedély ) filmjeiben megszokhattuk, hogy a rendező rendkívül abszurd és vicces témákat vonultat...
Identitásunk választott fogságában: Időhurok Pataki Katalin 2021/04/06 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs A 2014-ben Időhurok (Predestination. Michael Spierig, Peter Spierig) címmel megjelenő film megosztotta a közönségét. Alapjául Robert A....
Mozinyitás karantén után: Az ifjú Ahmed és a migránsok Tarnay László 2020/09/04 Esszé, Film, kortárs Jó hír, hogy a budapesti mozik kinyitottak, de az is lehetne jelzés értékű, hogy egy olyan témájú filmet választottak, mely egy 13 éves...
Még egy óda az esőhöz, Manhattanhez és a sznobizmushoz ‒ Egy esős nap New Yorkban Gonda Stella 2020/05/26 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Bár Woody Allent nem nevezném szent életű példaképnek, számomra a neve mégis összeforrt a zsenialitás, az emberismeret és a magas...
Arc/más/kép(p): az atipikus arc ábrázolási fordulata a Dirty God című filmben László Borbála 2020/03/26 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs A mozi – különösen a horror, az akciófilm és a Marvel-univerzum filmjei, de még az ártatlannak tűnő rajzfilmipar is – régóta torzan...
Az imádkozó sáska melankóliája Kérchy Vera 2020/03/06 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs, Négyszemközt A Fehér éjszakák (Midsommar. Ari Aster, 2019) egyik elődfilmjeként A vesszőből font embert (The Wicker Man. Robin Hardy, 1973) (és ennek...
Amikor nincs kiút − A törzs Morvai Kinga 2020/02/26 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Az ukrán Miroszlav Slaboszpickij rendező első nagyjátékfilmje a világon egyedülállóként csak siketeket szerepeltet. Ahogyan az...
Szabad egy táncra? Kelet-európai zenés vígjátékok és a stílus mint ellenállás Patrubány Csilla 2019/10/26 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs Jelen írás azt vizsgálja, hogyan adaptálják kortárs, kelet-európai alkotók a musical műfaját a helyi történelmi, politikai kulturális...