Mozinyitás karantén után: Az ifjú Ahmed és a migránsok Tarnay László 2020/09/04 Esszé, Film, kortárs Jó hír, hogy a budapesti mozik kinyitottak, de az is lehetne jelzés értékű, hogy egy olyan témájú filmet választottak, mely egy 13 éves...
Még egy óda az esőhöz, Manhattanhez és a sznobizmushoz ‒ Egy esős nap New Yorkban Gonda Stella 2020/05/26 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Bár Woody Allent nem nevezném szent életű példaképnek, számomra a neve mégis összeforrt a zsenialitás, az emberismeret és a magas...
Arc/más/kép(p): az atipikus arc ábrázolási fordulata a Dirty God című filmben László Borbála 2020/03/26 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs A mozi – különösen a horror, az akciófilm és a Marvel-univerzum filmjei, de még az ártatlannak tűnő rajzfilmipar is – régóta torzan...
Az imádkozó sáska melankóliája Kérchy Vera 2020/03/06 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs, Négyszemközt A Fehér éjszakák (Midsommar. Ari Aster, 2019) egyik elődfilmjeként A vesszőből font embert (The Wicker Man. Robin Hardy, 1973) (és ennek...
Amikor nincs kiút − A törzs Morvai Kinga 2020/02/26 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Az ukrán Miroszlav Slaboszpickij rendező első nagyjátékfilmje a világon egyedülállóként csak siketeket szerepeltet. Ahogyan az...
Szabad egy táncra? Kelet-európai zenés vígjátékok és a stílus mint ellenállás Patrubány Csilla 2019/10/26 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs Jelen írás azt vizsgálja, hogyan adaptálják kortárs, kelet-európai alkotók a musical műfaját a helyi történelmi, politikai kulturális...
A feldolgozás lélektana – Akik maradtak kritika Csomán Sándor 2019/09/28 adaptáció, Film, filmfesztivál, filmkritika, kortárs magyar, Kritika Magyarországon szeptember 19-én a 16. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon, a Telluride fesztiválon pedig pár héttel hamarabb,...
Minden nap egy új esély, hogy jobb legyél − Boldog halálnapot! Balog Zsolt Patrik 2019/05/10 Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika A Boldog halálnapot! (Happy Death Day. Christopher Landon, 2017) című film története a Bayfield Egyetem kampuszán kezdődik, ahol Theresa...
A tehetetlenség szimfóniája − Napszállta Róka Stefánia 2019/04/05 Film, filmkritika, kortárs magyar, Kritika Nemes László második nagyjátékfilmje, a Napszállta (2018) Leiter Írisz (Jakab Juli) történetét viszi színre, aki hazatérő árvaként...
Élni és élni hagyni − Ex Machina Bárány Bence 2019/03/22 Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika Ha a világ bármely táján járunk és megkérünk valakit arra, hogy nevezzen meg egyetlen science fiction, egyszerűbben sci-fi filmet, majdnem...