A feldolgozás lélektana – Akik maradtak kritika Csomán Sándor 2019/09/28 adaptáció, Film, filmfesztivál, filmkritika, kortárs magyar, Kritika, Négyszemközt Magyarországon szeptember 19-én a 16. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon, a Telluride fesztiválon pedig pár héttel hamarabb,...
Minden nap egy új esély, hogy jobb legyél − Boldog halálnapot! Balog Zsolt Patrik 2019/05/10 Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika A Boldog halálnapot! (Happy Death Day. Christopher Landon, 2017) című film története a Bayfield Egyetem kampuszán kezdődik, ahol Theresa...
A tehetetlenség szimfóniája − Napszállta Róka Stefánia 2019/04/05 Film, filmkritika, kortárs magyar, Kritika Nemes László második nagyjátékfilmje, a Napszállta (2018) Leiter Írisz (Jakab Juli) történetét viszi színre, aki hazatérő árvaként...
Élni és élni hagyni − Ex Machina Bárány Bence 2019/03/22 Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika Ha a világ bármely táján járunk és megkérünk valakit arra, hogy nevezzen meg egyetlen science fiction, egyszerűbben sci-fi filmet, majdnem...
Nyomokban állatokat tartalmaz! Legendás állatok: Grindelwald bűntettei Kővágó Krisztián 2019/03/08 Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika A 2016-ban forgalmazott Legendás állatok és megfigyelésük (Fantastic Beasts and Where To Find Them. David Yates, 2016) című film, ami J. K....
Az űrrománc − Utazók Debreczeni Réka 2019/02/22 Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika Számtalan űrben játszódó vagy űrutazással kapcsolatos filmet láthattunk már, és mindegyik középpontjában általában az akció, a harc,...
A múlt sebhelyei – The Insult Nagy Gergely 2019/01/05 Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika A társadalmi diverzitás pozitív hatásaiban hívő személyek gyakran a kölcsönös együttműködés idealista gondolatában látják az...
A sokarcú James McAvoy – Széttörve kritika Malatinczki Zsolt 2018/02/27 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Night Shyamalant, a Széttörve (Split, 2016) író-rendezőjét karrierje elején tehetséges rendezőnek könyvelték el, aki olyan elismert...
Ismerős idegenek ‒ Perfetti sconosciuti Dobos Adrienn 2017/04/29 Film, filmkritika, kortárs, Kritika A Teljesen idegenek (Perfetti sconosciuti. Paolo Genovese, 2016) című alkotásában az olasz Paolo Genovese tőle nem megszokott komolysággal...
A sztár mint kép Kéri-Keller Szilvia 2017/03/29 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs 2014-ben három nagyjátékfilm, a Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) (Birdman Or Alejandro Gonzáles Inárritu, 2014), a Térkép a...