Az In This Moment amerikai metál együttes dalaiban és videoklipjeiben visszatérő téma a mások negatív véleményeivel, gyűlöletével való megbirkózás, illetve a belső lelki egyensúly elérése és az önelfogadás. Maria Brink, az együttes énekesnője és dalszövegírója nehéz gyermekkort tudhat magáénak: apja korán elhagyta a családot, édesanyja drogfüggő volt, Brink pedig minderre depresszióval és lázadó viselkedéssel reagált. Mindössze 15 évesen édesanya lett. Az újszerű felelősség célt adott az életének: dolgozni kezdett, és segített édesanyjának legyőzni a függőséget, majd Los Angelesbe költözött, hogy énekesnő legyen. Az együttesek azonban sorban utasították el, nem akartak nőt felvenni metál együttesbe. Két évébe került, de végül rátalált Chris Howorth gitárosra, aki elismerte tehetségét, és kész volt vele együttest alapítani. Maria az együttes korai évei alatt is küzdött a depresszióval, próbált mindenképp mások elvárásainak megfelelni, ami csaknem az együttes feloszlásához vezetett.[1] Végül akkor kaptak igazi figyelmet, mikor ő és Howorth felhagytak azzal, hogy mindenáron megfeleljenek a közönség és a kiadó elvárásainak.

A nézőpontváltás arculatváltással is járt, az együttes teátrális elemekkel kezdett dolgozni: Brink a koncertek során többször ruhát cserél, wireless mikrofont használ, és kisebb koreográfiákat ad elő háttértáncosokkal, hasonlóan a popzenei előadókhoz. A vízválasztó album a 2012-es Blood. A címadó dal mellett a provokatív címet viselő Whore kapott videoklipet. Az utóbbi dal arról szól, hogyan emelkedjük felül azoknak a véleményén, akik elítélnek minket, vagy előítélettel fordulnak felénk. Brink a következőképpen konferálja fel a koncerteken a számot: „Ugly, stupid, worthless, dirty, trashy, little whore. You see this is what I was told, Ladies and Gentlemen, when I was absolut shit, […] absolutely nothing at all. You see this song is about rising above other people’s perceptions and ideas of who and what we should be. So in the name of this if I can help inspire turning hate into love… I am proud to say […] this evening I will be your whore!”[2] Az együttes ezáltal gyakorlatilag a címben szereplő szitokszót megfosztja sértő mivoltától, elveszi a negatív jelentését. Chris Howorth szerint a szó erejét mi adjuk neki, és ha túltesszük magunkat a pejoratív jelentésen, kapunk egy magával ragadó rock and roll számot, ami rávesz arra, hogy teli tüdőből énekeljük a refrént.[3] Ez egyfajta akcionista jelleget ad a számnak, hiszen a koncertek itt és most-jában a tömeg együtt énekel Brinkkel, és minden negatív tartalom nélkül harsogja ezt a szót.

A dal videoklipjében  (Robert John Kley, 2013) a Motionless In White nevű együttes énekese által alakított férfi egy bordélyba látogat el, ahol valamiféle kábítószert fogyaszt, majd Brink karaktere csatlakozik hozzá, hogy „elszórakoztassa”. A szimbolikus aktus azonban eldurvul, a nő bántalmazni kezdi a férfit. Ez a narratív szál több performatív szállal fut párhuzamosan, melyek közül kettőt emelnék ki: az egyikben Brink két háttértáncossal együtt egy-egy bárszéken ül, ő maga egy csúcsos kalapot visel, amelyen a dalcímként is működő pejoratív kifejezés szerepel, egy másikban pedig elkenődött sminket és kötéseket visel, láthatóan sérült. A klip végén a bántalmazott férfi szintén kötésekkel, sebekkel van tele, és leragasztott szájjal ül a bárszéken, fején a csúcsos kalap a felirattal.

Ez a nézőpontváltás köszön vissza a dalszövegben is: „…all your judgments that you placed on me/Was a reflection of discovery/So maybe next time when you cast your stones/From the shadows of the dark unknown/You will crawl up from your hiding place/And take a look in the mirror/See the truth in your face.”[4] A dal és a klip lényege, hogy ne ítéljünk el senkit, hiszen nem tudhatjuk, miken ment keresztül, ha pedig valaki ismeretlenül ítélkezik, az elsősorban a saját hibáit vetíti ki másokra.

A Blood című dal szintén az egyensúlyra törekvésről szól. Bár könnyű úgy értelmezni, hogy párkapcsolati bántalmazást ír le, Brink azonban belső vitaként jellemzi a dalt.[5] A dalszöveg első felének minden sora úgy kezdődik, hogy „I hate you for”, és különböző, alapvetően pozitív tettek felsorolása következik, majd a szöveg második felében megfordul ez az ellentétes szerkezet, és az „I love you for” kezdés után következnek negatív viselkedésminták.[6] A kétszeresen egymásnak feszülő ellentétek miatt a dal elsősorban arról szól, hogyan győzzük le az öngyűlöletet és az önbizalomhiányt, amit különböző traumák okozhatnak.

A Bloodhoz készült klipben (Robert John Kley, 2012) az énekesnő a személyisége több rétegét jeleníti meg: a sérült nőt, a szexualizált nőt és a határozott, irányító ént. Ezt a motívumot kicsit másként megfigyelhetjük az együttes legtöbb, azóta készült klipjében. A táncoslányok mindig valamilyen maszkot viselnek, sokszor úgy vannak felöltözve, mint az énekesnő, így az ő egy-egy oldalát szimbolizálják. Az élő performanszhoz olyan koreográfia készült, melynek során a táncosok Brink mögé állnak, így szemből indiai istenség hatását keltik. Ez amellett, hogy rendkívül látványos, azt jelképezi, ahogyan a személyiség különböző részei egy ego alatt sűrűsödnek. Mivel az adott koncerten az utolsó szám ez volt, a valóságban is láthatjuk az énekesnő személyiségének két látszólag ellentétes oldalát, hiszen a sötétebb hangzásvilágú dal előadása után angyali mosollyal integet, és dobál puszikat a közönség felé.[7]

2014-ben a Black Widow című lemezt adta ki az együttes, amely szintén tartalmaz pszichologizáló dalokat, ezek közül három is kapott videoklipet. A Big Bad Wolf a személyiség két ellentétes oldaláról szól a kismalac és a farkas allegóriáján keresztül. A csavar a hasonlatban az, hogy a kismalac képviseli a negatív oldalt, aki a farkas fejében a „gonosz kis hang”. „There was a nasty, little piggy filled with pride and greed”; „Anything I say you lie along with me.” ‒ ezekből a sorokból is látszik, hogy a kismalachoz olyan tulajdonságok társulnak, mint a hiúság, az önzőség vagy a hazug mivolt. A dalszöveg a Bloodhoz hasonlóan tudathasadás-szerűen épül fel, azonban ez itt már a hangzásvilágra is kiterjed, Brink kissé groteszk módon két teljesen eltérő hangszínt váltogat. A farkas sorait a szokásos scream technikával énekli, a kismalac sorait ellenben egy nagyon mesterkélt, affektáló, kislányos hangon hallhatjuk. A következő sorok azonban azt sugallják, hogy mindkét félre szükség van a mentális egészség eléréséhez, a két ellentétes oldal közt kell megtalálni az egyensúlyt: „I have come to realize/That both of them have become a necessity/I now have come to realize/That I become which animal I choose to feed.”[8] A videoklipben  (Robert John Kley, Maria Brink, 2014) viszont sajnos már nem igazán működik a hangzás-, illetve a szövegbeli dinamika. A látványt illetően az ellentétek kimerülnek annyiban, hogy a táncoslányok felváltva viselik az egyszerű fehér, valamint a farkasfejet formázó maszkokat. A klip inkább performansz jellegű, egyetlen helyszíne egy horrorisztikus börtöncella, ami valószínűleg az emberi elmét szimbolizálja, ahová a két ellentétes ént zárták be.

A Whore-hoz hasonlóan provokatív dal a Sex Metal Barbie, és ugyanúgy a negatív vélemények, az előítéletek leküzdéséről szól azáltal, hogy tulajdonképpen kifigurázza őket. A dalszöveg rendkívül érdekes módon született, ugyanis Brink és az együttes többi tagja az énekesnő ellen irányuló internetes hozzászólásokból, pletykákból merített hozzá inspirációt.[9] A dalszövegben szereplő sorok az énekesnő személye („You know I heard that I’m a hater’s dream/No class, White Trash ‒ I’m so obscene”) és karrierje ellen is irányulnak („I heard I don’t belong in this scene”).[10] Utóbbi példa arra vonatkozik, hogy egyesek véleménye szerint Brinknek nincs keresnivalója egy metál együttesben, mivel előadói stílusa bizonyos mértékben a popzenei hagyományokat követi, illetve a metál „férfias” műfaj, amelyben nőnek nincs igazi keresnivalója (bár egyre több női előadóval találkozhatunk a területen). A klip  (Maria Brink, 2015) és a hangzásvilág erre a két aspektusra helyezi a hangsúlyt. A dalban a hip-hop és a metál stílus keveredik, ezt a látvány egészen groteszk módon követi, hiszen mindkét műfaj vizuális jellegzetességei a paródiáig fokozódnak, és úgy vegyülnek. Ez megjelenik a csontváz-sminkes break-táncosok és a zenészek megjelenésén is, akik a szokásosnál is brutálisabb zombisminkben, valamint rózsaszínű nyuszifülekkel vagy lufival felszerelkezve szerepelnek a videóban. Brink a hip-hop-osan extravagáns öltözékét, illetve a szépségkirálynői kiegészítőket kombinálja gótikus sminkkel, az ő külsején így jelentkezik ez a furcsa ellentétesség. Továbbá szexualizáltságát is paródiába fordítja át a „sex” feliratú sapkával és a nevetségesen eltúlzott táncmozdulatokkal. A látványt mindemellett az az erős pink árnyalat uralja, ami a címben szereplő játékbabához köthető. A negatív vélemények kifigurázása többféleképpen is helyet kap. A dalszöveg refrénjeiben két teljesen eltérő kép szerepel az énekesnőről, az egyik a „Sex Metal Barbie”, ami a sztereotipizált buta szőkenőt jeleníti meg, a másik pedig a „Homicidal Queen”, ami valamilyen sötét múlttal ruházza fel Brinket, egyfajta lecsúszott femme fatale-t csinál belőle. Ez a két állítás ugyanarról a nőről teljes mértékben összeegyeztethetetlen, mintha Brink azt szeretné tisztázni az internet népével, hogy pontosan melyik sértést akarják hozzávágni, mert a kettő kizárja egymást. A klip elején hallható fújolás szintén parodisztikus felhanggal bír. A torzító effektek használatával az együttes szó szerint is görbe tükröt tart a frontasszonyt sértegető „trollok” elé.

A The Fighter című dal és a hozzá készült klip (Jeremy Saffer, Maria Brink, 2016) a témát leszámítva erősen eltér a fentiekben vizsgált példáktól. Egy lassan induló balladáról van szó, ahol kezdetben az énekesnőt csak zongoraszó kíséri, majd fokozatosan becsatlakozik a visszafogott elektronika és a többi hangszer is. A legnagyobb hangsúly magán az énekhangon van, és ahogy az eddigi klipekben, a látvány most is a hangzást követi. Az énekesnő egyedül szerepel a videóban, a dalszöveg is arról szól, hogy a nehéz időszakokat végső soron egyedül kell átvészelni, és emellett egy erős, önálló nő képét mutatja („I don’t need you to save me/I don’t need you to cure me”).[11] Brink elkenődött, sírást sejtető sminket visel, a pirosító az arcán bántalmazás nyomaira utalhat. Az énekesnőt végig ugyanabban a környezetben látjuk, fekete háttér előtt, erős ellenfényben, a kamera csak mellkastól felfelé mutatja, gyakorlatilag egy mozgó portrét látunk. Ez nem lehet véletlen, mert ebben a projektben Brink társrendezője Jeremy Saffer fotográfus volt, aki elsősorban metálzenészekről készít portrékat poszterekhez, zenei magazinokhoz. Számára a dal lényege a tragédiákból merített erő, ami segít bármit legyőzni.[12]

Az együttes következő lemeze a 2017-es Ritual, melyben Maria Brink újított az eddigi megjelenésén. Ennek egyik oka az organikusabb, természetesebb, gospelszerű hangzásvilág, ami a Ritual dalait jellemzi, másrészt pedig szerette volna megmutatni a fiatal rajongóknak, hogy nem feltétlenül szükséges a kihívó öltözködés ahhoz, hogy egy nő erős legyen.[13] Ezért aztán az újabb klipekben többnyire hosszú köpenyben és mezítláb mutatkozik, miközben egy természetközeli boszorkány-szerű karaktert jelenít meg. A megidézett témakör pedig az új vizualitással is kéz a kézben jár. A Oh Lord című szám a Brinkben felmerülő vallási kérdésekről szól, egy üldözött boszorkány allegóriáján keresztül keres egyensúlyt a keresztény és a felekezeten kívüli hit között.[14] A dalszöveg ellentétekre épít, melyek a kereszténységtől eltávolodott lírai én morális kétségeit fejezik ki, miszerint rossz ember-e vajon, aki nem hisz („Am I the righteous or the damned?”; „Am I the sinner or the saint?”).[15] A videoklip (Maria Brink, Robert John Kley, 2017) horrorfilmes esztétikával jeleníti meg a dal témáját. A helyszín és a gospel-hangzás valamelyest a True Blood (Alan Ball, 2009-2014) című sorozatot, míg az effektek és a színkezelés az Odaát (Supernatural. Eric Kripke, 2005-2020) című sorozatot idézi. A Bloodhoz hasonlóan itt is több alakban jelenik meg az énekesnő a vallásosság egy-egy szintjének metaforikus megtestesüléseként. Először fehér köpenyben látjuk, egyfajta papnőnek öltözve, ami alapvetően fényt és tisztaságot sugároz, a feketére festett kezek, az eltakart szemek, illetve a düledező viskó mégis „gonosz” hangulatot áraszt. Az utóbbihoz szintén hozzájárulnak a falakra és az együttes papnak öltözött férfi tagjaira festett óriási fekete keresztek. Így egy bizarr szektát láthatunk, akik mintha a kereszténységet sátánizmussal kevernék. Brink szintén fehérbe burkolva jelenik meg „jó” boszorkányként. Ezeken a képeken a szabadban táncol a hozzá hasonlóan öltözött táncosokkal. A világító gömbök itt a Holdat szimbolizálják, ami persze hagyományosan (leginkább a filmes hagyományok szerint) a paranormális jelenségekhez kapcsolódik, de emellett a változás és a nőiség jelképe is. Az énekesnő harmadik alakja a „gonosz” boszorkány, aki fekete köpenyt és piros bodyt visel, erős, vámpírszerű sminkkel valamint karmokkal kiegészítve. Ez az alak is a szabadban van, de a hajnali fények helyett tűz világítja meg a teljes sötétségben. Az első alakhoz hasonlóan azonban itt sincs egyértelműen fekete-fehér ábrázolás, a démonikus, szexualizált nő fejét dicsfény övezi. A „szekta papnő” alakja az elvakult vallásosságot jelképezi, a „démon” pedig a vallástól való elfordulást. Egyik alak sem csak „jó” vagy csak „gonosz”, a két minőség mindkettőben változó arányokban jelenik meg. A „jó boszorkány” feltehetően az énekesnő kiegyensúlyozott, természetközeli, önmagát és nőiségét elfogadó énjét jeleníti meg. Ebben az alakban néz ki a legtermészetesebben, itt szokásos sminkjét és saját tetoválásait viseli.

A Roots című dal bizonyos szempontból a The Fighter-hez hasonlóan a negatív élményeket fordítja át pozitív tapasztalatra a feldolgozásuk által. Arról szól, hogy minden egyes megpróbáltatásból, minden trauma leküzdéséből erősebben kerülünk ki, végső soron a rossz élmények is formálhatják a személyiséget előnyös módon.[16] („Yes, I thank you for your hurting” „I’m stronger than I ever knew/I’m strong because of you”).[17] A dalhoz készült klip (Maria Brink, Robert John Kley, 2017) nagyon egyszerű, nincs olyan erős atmoszférája, mint az előbb vizsgált videónak, ugyanakkor így nagyobb hangsúlyt kap a dal mondanivalója. Az előadás-alapú klip során az együttes tagjaira természetképeket vetítettek, melyek az album organikus hangulatát, hangzásvilágát erősítik, és hasonlatokként is szolgálnak: a tűz például egyértelműen a belső erőhöz köthető, a címben is szereplő gyökerek pedig a fájdalomra mint a megerősödés eredetére utalnak.

Az idei év elején megérkezett a Mother című album első kislemeze és videoklipje, a The In-Between. A dal hangzása egyesíti a Blood, illetve a Black Widow indusztriális stílusát a Ritual látványvilágával és a dalaiban hallható természetes énekhanggal. Brink hangját a refrénben felváltva, sőt néha egyszerre halljuk elektronikus torzítással, scream technikával és lágy, természetes tónusban is. A háttérben ugyanígy sikerült egyensúlyba hozni az elektronikus hangokat az erőteljes vagy olykor visszahúzódó gitárokkal. A dalszöveg ismét ellentétekre épül, a lírai én azt a zavarodottságot írja le, amely az anyai szeretet és az atyai megvetés miatt alakult ki benne („My mother said that I was holy/My father said that I would burn”; „I can feel a holy war within”). A szent háború allegóriával Menny és Pokol ellentétére nagyítja fel Brink az érzelmeket, majd itt az eddigieknél explicitebben jelenik meg az egyensúlyra törekvés: „I’m gonna bring a little hell/I’m gonna bring a little heaven”. Alapvetően értelmezhetjük ezt úgy, mint az énekesnő gyermekkori traumájának feldolgozási folyamatát, a refrénben azonban utalásokat kapunk az együttes korábbi számaira: „You just keep wanting more/With your blood and your whore”; „It’s a beautiful tragedy/You wanna be sick like me”. A Blood, a Whore, a Beautiful Tragedy és a Sick Like Me is In This Moment dalcímek. Egyes sorokban pedig a lírai én megszólít valakit: „Is this what you wanted?”, „You are the reason I have and why I can’t quit”.[18] A két ellentét a pozitív és a negatív véleményeket jeleníti meg, azokat a rajongókat, akik szeretik az együttes újabb hangzását, és azokat, akik elutasítják azt, ez a dal pedig a két stílust egyesíti. Továbbá arra a rajongói viselkedésre is utalnak, ami szeretné utánozni az énekesnőt, és esetleg olyasmihez vezet, amit Brink az öltözködése megváltoztatásával is igyekszik elkerülni.

Talán ez az együttes eddigi leglátványosabb klipje (Maria Brink, Robert John Kley 2020), mely korábban is használt vizuális elemeket dolgoz össze. A Blood koncertváltozatában látott, újraértelmezett indiai tánc nagyon hangsúlyosan jelenik meg, s hogy még látványosabb legyen, felgyorsítva és visszafelé lejátszva is szerepel a videóban. A ruhák és a díszletek elsősorban az Oh Lord látványvilágát követik. Brink most is több alakban jelenik meg, mely megjelenések talán a dal helyett az egész album címére vonatkoznak. Chris Howorth gitáros kifejtette egy interjúban, hogy a Mother cím is több dologra utal: Föld Anyára, Szűz Máriára, arra, hogy az énekesnőt a rajongók sokszor anyjuknak nevezik, miközben őt az édesanyja egyedül nevelte, és ő maga is egyedülálló anya. Továbbá a szó magát az életet jelenti, és egy kapocs is az emberek között, hiszen így vagy úgy, mindenkinek van anyja.[19] A lebegő, szellemszerű figura a spirituálisabb, elvontabb anyát, a sötétre festett, magzatpózban kuporgó alak a természeti erőt testesítheti meg, viszonylag természetes sminkjében pedig egyszerűen önmagát adja az énekesnő. A háttértáncosok most is Brink alakját sokszorozzák meg, összekapaszkodásuk, ölelkezésük alighanem az együttes által rendszeresen hirdetett önelfogadást, önszeretetet jelképezi.

Az In This Moment egyike azoknak az együtteseknek, akik elsőre talán visszatetszést és értetlenséget váltanak ki a közönségből, de ha jobban figyelünk rájuk, nagyon fontos értékeket közvetítenek. Leggyakoribb üzenetük, hogy a mentális egészség alapja, hogy szeressük magunkat, és ha sikerül leküzdeni a nehézségeket, minden negatív tapasztalattal csak erősebbek leszünk. Érdemes beleolvasni a videóik alatti hozzászólásokba, rengeteg rajongó számol be arról, mennyit segített az együttes zenéje egy-egy nehéz időszak alatt.

Lábjegyzetek:

[1] “I kept trying to put myself into […] other people’s boxes. I was trying to fulfil expectations and in that sense letting people have control over me. On ‘Blood’ and even more so on ‘Black Widow’, I just threw all that into the wind.” (Maria Brink)

Steve Beebee: Maria Brink – In This Moment – Uber Rock Interview Exclusive. In. Über Rock.

http://www.uberrock.co.uk/interviews/54-march-interviews/14111-maria-brink-in-this-moment-uber-rock-interview-exclusive.html Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.08

[2] Itt tekinthető meg a koncertfelvétel, melyen elhangzik az idézet: https://www.youtube.com/watch?v=31lK0vAvkKg 2.10-3.08 Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.08

[3] “One of the best things about the song ‘Whore’ is all the feelings and thoughts that the word alone provokes and that’s great but at the end of the day it’s just a word, the only power it really has is the power that we give it. It’s really just about taking the power back from the word, and when you get past all the controversy of the word you have a bombastic rock and roll song with crushing guitars and huge drums that will have you screaming whore at the top of your lungs! Listen with your heart!” (Chris Howorth) In This Moment: “Whore” Takes On New Meaning. In. Century Media Records News Archive, https://www.centurymedia.com/newsdetailed.aspx?IdNews=13443&IdCompany=2 Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.08

[4] A teljes dalszöveg itt olvasható: https://www.azlyrics.com/lyrics/inthismoment/whore.html Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.08

[5] Ebben az interjúban is ezt mondja: https://www.youtube.com/watch?v=TDPwyUqyckc 9.50 Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.08

[6] A teljes dalszöveg itt olvasható: https://www.azlyrics.com/lyrics/inthismoment/blood.html Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.08

[7] A koncert-felvétel itt tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=PNvtmY-TluA Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.09

[8] A teljes dalszöveg itt olvasható: https://www.azlyrics.com/lyrics/inthismoment/bigbadwolf.html Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.09

[9] “I wanted to take all the negativity that has come my way and turn it into something powerful for me to utilize.” […] I don’t embrace the yucky stuff. But for this song, I decided to embrace it. I said, ‘I’m gonna go read all the really mean things that people say about me. All the rumors.’ So the whole band got online and started Googling. And then we wrote the song around all the awful things people had to say about me.” (Maria Brink) In This Moment’s ‘Sex Metal Barbie’ Was Written Around ‘All The Awful Things’ People Say About Maria Brink. In. Blabbermouth. https://www.blabbermouth.net/news/in-this-moments-sex-metal-barbie-was-written-around-all-the-awful-things-people-say-about-maria-brink/ Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.09

[10] A teljes dalszöveg itt olvasható: https://www.azlyrics.com/lyrics/inthismoment/sexmetalbarbie.html Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.09

[11] A teljes dalszöveg itt olvasható: https://www.azlyrics.com/lyrics/inthismoment/thefighter.html Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.09

[12] „To me, this song embodies the triumph over tragedy, to find strength where we once felt weak… to overcome anything.” (Jeremy Saffer saját hivatalos Instagram/Facebook oldalán) https://www.facebook.com/jeremysaffer/photos/a.10151936915512901/10153750066592901/?type=3&theater Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.09

[13]  „I have a lot of fans that are young girls, who come to our shows, and some of them dress like me. We encourage outfits. It’s our whole fans become the show thing. Anyway, I noticed all these young teens wearing my crazy, very adult outfits that a 12 or 13-year-old should not be wearing, and that bothered me. […] I wanted to show these young girls that there’s a powerful side in me and in them, that they don’t have to be half-naked to see that in each other and in themselves or to express themselves.” (Maria Brink) Nick DeMarino: In This Moment. In. Outburn Online. https://outburn.com/interviews/in-this-moment/ Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.10

[14] „In one sense, it was this balance for me between Christianity and…I don’t think I’m a very religious person in the sense that I don’t follow any one specific religion. I believe in a higher light, I believe in God, I believe in science, I believe in Jesus, I believe in Mother Earth and quantum physics, so I have a very overall wide spectrum. I think it’s all connected and it’s all one. I used to always think that with this Lord that I couldn’t believe in these other sides of myself because I was sinning or I was wrong or I was going to burn in hell.” (Maria Brink) Uo. Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.10

[15] A teljes dalszöveg itt olvasható: https://www.azlyrics.com/lyrics/inthismoment/ohlord.html Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.10

[16] „I get strength from other people. It’s the things that have hurt me, like my father leaving or abandonment issues that I had, or when people are trying to flush their hate toward me, learning to take that and say, »Thank you for this, thank you for making me a more rounded human being, a stronger person.«” (Maria Brink) Nick DeMarino: In This Moment. In. Outburn Online. https://outburn.com/interviews/in-this-moment/ Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.10

[17] A teljes dalszöveg itt olvasható: https://www.azlyrics.com/lyrics/inthismoment/roots.html Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.10

[18] A teljes dalszöveg itt olvasható: https://www.azlyrics.com/lyrics/inthismoment/theinbetween.html Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.10

[19] „… a lot of the fans call Maria  ‘mom,'[…]. They’re always, like, ‘Maria’s my mom’ and ‘Mother Maria’ and all this. That was always kind of there. […] But it’s also ‘mother’ in the sense of ‘Mother Earth,’ the creation of life — all these things that mother has such significance for. Mother is kind of connected to everything. […] And Maria’s a mom; she was raised by her mom; everybody has a mom, in some sense.” (Chris Howorth) Video Premiere: IN THIS MOMENT’s ‘The In-Between’. In. Blabbermouth. https://www.blabbermouth.net/news/video-premiere-in-this-moments-the-in-between/ Utolsó letöltés dátuma: 2020.05.10