A Nagyi projekt (Révész Bálint, 2018) című filmet egy közönségtalálkozós vetítésen láttam, ami után Révész Bálinttal, a rendezővel beszélgettek filmes szakemberek, illetve pszichológusok...
Nemes László második nagyjátékfilmje, a Napszállta (2018) Leiter Írisz (Jakab Juli) történetét viszi színre, aki hazatérő árvaként szeretne elhelyezkedni családja kalapüzletében, ám több...
Sajátos élmény volt a Remélem legközelebb sikerül meghalnod :) (Schwechtje Mihály, 2018) című filmet megnézni a moziban. A címben szereplő smiley miatt eredetileg arra tippeltem, hogy ez egy vidám...
március 16. − ez az a dátum, amikor a Kincsem (Herendi Gábor, 2017) felbukkant a magyar mozivásznakon. Izgalom, nevetés, sírás, gyűlölet, szerelem, bosszú − ezt kapja a néző egy átlagos lovas...
Zomborácz Virág Utóélet című első nagyjátékfilmje (2014) groteszk fénytörésben láttatja egy fiú neurózissal sújtott felnövéstörténetét, amelyben szó szerint apja szellemétől akar...
Enyedi Ildikó Testről és lélekről című filmje egy furcsán hangolt szerelmi történet, aminek ironikus, helyenként bizarr kontrasztokból építkező világa földöntúli nyugalommal mesél...
Interjú a Buharov testvérekkel, Hevesi Nándorral és Szilágyi Kornéllal nemcsak legutóbbi filmjük, de tágabb értelemben vett művészi tevékenységük politikai szerepvállalásáról, kritikai és...
Nemes Jeles László Oscar-díjas alkotása a holokauszt narratív, illetve vizuális megragadhatatlanságát igyekszik feloldani filmje dokumentarista precizitást tükröző formanyelvén keresztül. Más...
A magyar műfaji film ritka jelenség, a minőségi magyar műfaji film pedig főleg az. Bár a Magyar Nemzeti Filmalap felállásával a zsánerdarabok is újból lehetőséget kaptak (Coming out ,...
Egy-két mérsékelten sikeres kitérő után Török Ferenc visszatalált azokhoz a szereplőkhöz, akik között a kétezres évek elején annyira jól érezte magát, és akik sorsán keresztül oly...