„Valamit mindig fel kell áldozni a valóságból a valóságért.” André Bazin A Családi tűzfészek Tarr Béla első nagyjátékfilmje, pontosabban első egész estés dokumentarista játékfilmje....
Az indiai származású rendező, M. Night Shyamalan számos filmjében felbukkant már egy-egy hosszabb-rövidebb szerep erejéig. A Lány a vízben (Lady in the water, 2006) című alkotásban, melynek...
Közel nyolc évvel markáns második filmje után Gaspar Noé újra megragadta a vállalkozó szellemű nézőket, s a Visszafordíthatatlan sokat dicsért és sokat bántott – de mindenképp érdekes –...
A klasszikus filmi narráció arisztotelészi gyökerű princípiumai jól ismertek: kauzális logika, térbeli-időbeli koherencia, valamint a szereplők célorientáltsága. Utóbbi feltételhez kapcsolódik...
Sosem értettem hogyan lehet rajongani a vámpírrománcért. Egyáltalán milyen kulturális változások következményeként alakulhatott ki egy olyan műfaj, amelyben a vérszívókra már nem...
A John Malkovich menet abszurd történetének alaphelyzetében főhősünk, Craig (John Cusack) egy csatornát fedez fel nevezett színész testébe. Ezt a lehetőséget kihasználva különleges „utazási...
3D és horror párosa reneszánszát éli a nézőszám növeléséért küzdő moziban. Borzalomfilm és térhatás egymásra találásának kitűnő példája a Végső állomás pentalógia 4. és 5....
Akiyuki Shinbou kétség kívül az egyik legszínesebb egyénisége a japán anime-kultúrának. Műveivel évről évre arra törekszik, hogy az animáció határait feszegetve jellegzetes stílust...
Elemzésemben Terrence Malick legújabb, sokakat megosztó, ám véleményem szerint lenyűgöző alkotásának tartalmi mondanivalóit tárgyalom. Az élet fáját (The tree of life, 2011) sokan...
Miért szeretünk moziba járni? Nyilván, mert szeretjük a jó filmeket. Jó film alatt pedig a kanonikus történet struktúra szabályainak megfelelő filmeket értjük általában. Hiszen nekünk,...