Zenehasználat és feszültségfokozás a Get out című filmben Nagy Gergely 2018/03/27 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs műfajok Miután a film médiuma a XX. század elején fokozatosan kialakította önnön narratív- és montázstechnikáit, valamint elméleti hátterét, az...
Szelektív amnézia A Kádár-kor punkjainak filmes reprezentációjáról Pernecker Dávid 2014/05/03 Esszé, Film, filmelemzés, magyar filmtörténet A Kádár-rendszer zengzetesen „puhának” nevezett utolsó évtizedének hegemonikus társadalmi kontextusában nehéz volt bármiféle...
A meghasadt hangkép – autonóm, szimbiotikus és heteronóm audiovizuális reprezentációk a kortárs videoművészetben Kellner Balázs 2013/05/31 Esszé, Média, médiaelemzés, videoművészet Bizonyára mindannyian találkoztunk már a tipikusan kortárs vizuális reprezentációs törekvéssel, az ún. fényfestészettel, vagy ha úgy...
A könnyezés dallamai – A szent és a profán összeolvadásának lehetőségei, hatásai és közegei Terrence Malick Az élet fája című művében Pernecker Dávid 2013/01/28 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs Terrence Malick műveiben a filmzene nem csupán az adott, vizualitáson alapuló atmoszféra aláhúzásaként vagy ellenpontozásaként van jelen,...
Színház és film határán. Dogville a Bárkában Gollowitzer Dia 2009/06/04 előadáskritika, Kritika, Színház, színházi előadás 1 Comment Május 14-én mutatták be a Bárka Színházban a Dogville című darabot, mely Lars von Trier azonos című filmjének színházi adaptációja. Az...
Véres dallamok. Sweeney Todd – a Fleet Street démoni borbélya Bencsik Orsolya 2009/05/19 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Kevés musicalben láthatunk vidáman éneklő gyilkosokat, most azonban itt van egy, melyben egyszerre folyik a vér és pattog a fülbemászó zene...
Téli utazás Molnár Emese 2009/04/19 Film, filmkritika, kortárs, Kritika 2 Comments Kirill Szerebrennyikov legújabb nagyjátékfilmje a fagyos orosz sztyeppék kietlen vidékére kalauzolja el a nézőt, ahol egy modern nő...