Színház (?) a színházban – Az önreflexió formái a TESZT-en Gergely Borbála 2016/07/30 Színház, színházfesztivál, Tudósítás Azon kívül, hogy az idei Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozón (TESZT) egyértelműen a különböző szempontok szerint meghatározott...
Tollas önreflexió a Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) című filmben Pálfi Adrienn 2015/06/06 Film, filmkritika, kortárs, Kritika „– De mégis, megkaptad az élettől azt, amire vágytál? – Megkaptam. – És mi volt az? – Hogy elmondhassam, szerettek, hogy érezzem,...
A tánckar: show-musical a nyolcvanas évekből Török Katalin 2014/09/01 egyetemes filmtörténet, Esszé, Film, filmelemzés Rick Altman a show-musicalt a filmmusical legtermészetesebb válfajaként jellemzi, mivel ebben az alműfajban a táncos-zenés betétek a...
Versek, nők, halál, pina – irónia a Schiele portrékban Gergely Borbála 2014/07/08 előadáskritika, Kritika, Színház, színházi előadás A Nemzeti TÁP Színház mondta el a semmit Egon Schiele életéről a budapesti Átrium Film-Színházban május 16-án. Megdöbbentő, idegesítő,...
Celluloidszalag a tükörben Faluhelyi Krisztián 2010/12/09 Film, konferencia, Tudósítás A 2010. november 25. és 27. között megrendezett III. Magyar Pszichoanalitikus Filmkonferencia ezúttal a Reflexivitás és önreflexivitás...
Elmélet és gyakorlat reflexiója Gollowitzer Dia 2010/12/08 Film, konferencia, Tudósítás Önreflexivitás és reflexivitás volt a címe a november 25-27. között Pécsen megrendezett III. Magyar Pszichoanalitikus Filmkonferenciának. A...
Felhasználói műfajképzés Hollywoodban Dragon Zoltán 2009/06/19 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs műfajok 2 Comments Azt szokták mondani, hogy tinivígjátékot, ezt a kilencvenes években létrejött, máig kiirthatatlan műfajt, csak akkor nézzen az ember, ha...
Cannes09: Náci Hamupipőke, avagy a mozi apoteózisa Gyenge Zsolt 2009/05/26 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Tarantino az első, aki az idei fesztiválra meghívott nagy nevek közül végre teljes mértékben beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és...
Adaptáció írógépzenére Kérchy Vera 2009/02/15 adaptáció, Esszé, Film, filmelemzés 1 Comment Irodalmi műveket feldolgozó filmek kapcsán, az explicit viszonyítási pont birtokában ritkán tudunk értékítélet nélkül szólni: vagy...