A kutyák visszavágnak – Fehér Isten Bánki Nikoletta 2014/08/14 Film, filmkritika, kortárs magyar, Kritika Mundruczó Kornél Fehér Isten (2014) című filmje – mely az idei Cannes-i Filmfesztiválon Un Certain Regard („Egy bizonyos tekintet”)...
Bergendy Péter A vizsga című filmjének műfajkritikai megközelítése Szolcsány Mirjám 2014/04/18 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs magyar A magyar filmek mára nem csak az állami támogatások beszűkülésének szempontjából váltak kegyvesztetté, a nézők bizalma is megingott...
Kanapéról kanapéra – Couch Surf Szegheő Csaba 2014/04/04 Film, filmkritika, kortárs magyar, Kritika Mi jut eszünkbe, ha a saját kanapénkra gondolunk, ami ott áll a nappaliban a tévével szemben, a fal mellett a kétajtós szekrénynél, a kis...
„Illúziókkal tartom fönn magamat a víz felszínén” – Hajdu Szabolcs: Bibliothéque Pascal Takács Borisz 2013/12/19 Film, filmkritika, kortárs magyar, Kritika, Négyszemközt Az utóbbi években szinte mindennapos aktuálpolitikai kérdés az, hogy Magyarország merre tart? Nyugat felé vesszük az irányt, vagy a sokat...
Final Cut – Beszélgetés Pálfi Györggyel Pál N. Fanni 2013/07/26 Film, Interjú, kortárs magyar 2013. április 23-ára rendhagyó hallgatói filmklubot hirdetett az SZTE BTK Hallgatói Filmklub. Az érdeklődőknek ingyenes vetítés keretein...
Bazin és Tarr – Gondolatok a Családi tűzfészekről Kapás Zsolt Zsombor 2012/09/29 Esszé, Film, filmelemzés, magyar filmtörténet „Valamit mindig fel kell áldozni a valóságból a valóságért.” André Bazin A Családi tűzfészek Tarr Béla első nagyjátékfilmje,...