A nyomokon túl ‒ Pieces of a Woman Wagner Sára 2021/06/02 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Wéber Kata és Mundruczó Kornél új filmjéről nehéz írni, hiszen ahhoz, hogy az a mélység megmutassa magát, amelyből a következmények...
Amikor a nagymamánk mesélni kezd – Nagyi projekt Bagi Eszter Virág 2019/06/14 Film, filmkritika, kortárs magyar, Kritika A Nagyi projekt (Révész Bálint, 2018) című filmet egy közönségtalálkozós vetítésen láttam, ami után Révész Bálinttal, a rendezővel...
Túllátni a filmképen A Saul fia képi ábrázolásmódjáról Berényi Csaba 2016/07/10 Film, filmkritika, kortárs magyar, Kritika Nemes Jeles László Oscar-díjas alkotása a holokauszt narratív, illetve vizuális megragadhatatlanságát igyekszik feloldani filmje...
Színkavalkád. Liza, a rókatündér Bencsik Orsolya 2015/04/04 Film, filmkritika, kortárs magyar, Kritika, Négyszemközt Pápai Zsolt a Kontrollról jegyezte meg egy alkalommal, hogy a rendező Antal Nimródnak „…sikerül benne a káeurópai lerohadtság...
„Ez van, s minden mindegy”? Útkeresés-történetek a kortárs magyar filmben Varga Ákos 2015/03/03 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs magyar Az elmúlt években készült, szerzői jegyeket felvonultató és társadalmi jelenségekre reflektáló magyar nagyjátékfilmek visszatérő...
Áron csomagol, menni Portugál – VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan Bogdán Annabella 2015/01/03 Film, filmkritika, kortárs magyar, Kritika Az internet hőskorában élve örülhet a rendező vagy a moziüzemeltető, ha akad egy-egy teltházas előadás. Szerencsére azért ma sem vagyunk...
„Illúziókkal tartom fönn magamat a víz felszínén” – Hajdu Szabolcs: Bibliothéque Pascal Takács Borisz 2013/12/19 Film, filmkritika, kortárs magyar, Kritika, Négyszemközt Az utóbbi években szinte mindennapos aktuálpolitikai kérdés az, hogy Magyarország merre tart? Nyugat felé vesszük az irányt, vagy a sokat...