Könnycseppek az esőben avagy egy közömbös társadalom görbe tükre Kozma Gergő 2022/01/17 Esszé, Film, filmelemzés, kortárs, Négyszemközt Lassan két évtizede már, hogy a képregényfilmek, azon belül a szuperhősfilmes zsáner jelentős mértékben uralja a mozik kínálatát....
A balszerencsés mutánsok – Az új mutánsok Róka Stefánia 2021/02/23 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Az új mutánsoknak (The New Mutants. Josh Boone, 2020) már a pandémia előtt sem volt szerencséje: a film körülbelül három évet töltött...
A DC fénylő csillaga: a halfiú – Aquaman Borbély Fruzsina 2021/02/09 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Az Aquamanben (James Wan, 2018), Aquaman önálló filmjében Az Igazság Ligája (Justice League. Joss Whedon, Zack Snyder, 2017) történései...
Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása), avagy el lehet-e adni a tényleges női emancipációt? Gonda Stella 2020/09/18 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Hatalmas fába vágta a DC a fejszéjét, amikor a beszámíthatatlan, elzüllött és társfüggő Harley Quinnek saját filmet adott. Még...
Lehet-e antihős a gyilkos bohóc? – Joker Kovács Rezsuk Dániel 2019/12/05 Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika, Négyszemközt A Joker (Todd Phillips, 2019) a jelenleg identitászavarral küzdő hollywoodi filmipar állatorvosi lova. A rendezői székben ülő, egyben a...
Jót a rosszal – Sin City: Ölni tudnál érte Berényi Csaba 2014/10/23 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Köztudottan nehéz feladat egy kultikus film második felvonását levezényelni, viszont Robert Rodriguez nem először bizonyítja be, hogy minden...
Az ember vagy az eszme – X-Men: Az eljövendő múlt napjai Berényi Csaba 2014/07/30 Film, filmkritika, kortárs, Kritika Amint Hollywood friss termelési formulája, a brandalapú (mindeddig főleg szuperhősökkel zsúfolt) univerzumépítés ötlete szikraként...