A film és a képzőművészet intermedialitása Derek Jarman Caravaggio (1986) című filmjében Morvai Kinga 2021/01/12 egyetemes filmtörténet, Esszé, Film, filmelemzés A 20. század új művészeti kifejezőeszköze a film. Az első kísérletezők azt szerették volna megtapasztalni, hogy miben különbözik a...
Köztes terek a bőr alatt: könyvtest és intermedialitás (Gaborják Ádám: Megtalált helyed) Tokai Tamás 2014/07/13 Esszé, könyvismertetés, Könyvszemle, vizuális kultúra Talán nem túlzás azt állítani, hogy némiképp szokatlan, különleges élményben lesz része annak, aki kézbe veszi Gaborják Ádám...
Feszültségek között Az intermedialitás a vizuális költészet tükrében Tokai Tamás 2014/03/07 Esszé, könyvismertetés, Könyvszemle, vizuális kultúra Az intermedialitás jelenségét úton-útfélen emlegetni kétségkívül csábító trenddé vált a digitális médiumok korában. Hasonlóképp,...
Amikor a csapnivaló tálalás mögötti értékek megmutatkoznak… Tóth Andrea 2011/07/17 képzőművészet, Kiállítás, Tudósítás 3 Comments Diplomavédés – Intermédia szak 2011. június 21-22, Képzőművészeti Egyetem, Barcsay kiállítóterem Nem kérdés, hogy hasznos, érdekes...
Színház és film határán. Dogville a Bárkában Gollowitzer Dia 2009/06/04 előadáskritika, Kritika, Színház, színházi előadás 1 Comment Május 14-én mutatták be a Bárka Színházban a Dogville című darabot, mely Lars von Trier azonos című filmjének színházi adaptációja. Az...
Rémálmok és utánérzések. Stephen King és az amerikai horrorfilm Sepsi László 2009/05/17 adaptációelemzés, Esszé, Film, szerzői portré A posztmodern horrorirodalom meghatározó alakjának átütő sikerét és kultikus státuszának létrejöttét vélhetően nagyban befolyásolta...
Adaptáció írógépzenére Kérchy Vera 2009/02/15 adaptáció, Esszé, Film, filmelemzés 1 Comment Irodalmi műveket feldolgozó filmek kapcsán, az explicit viszonyítási pont birtokában ritkán tudunk értékítélet nélkül szólni: vagy...