Az idei Thealter ai??i?? mentesen mindenfAi??le verseny kAi??nyszerAi??tAi??l, Nagy MA?siknak megfelelni akarA? izzadtsA?gszagtA?l ai??i?? olyan volt, mint a beA?llAi??tott kAi??p utA?n elkattintott fotA?, a Gogol Bordello Ai??s a Mano Chiao backstage-koncertje a youtube-on, LajkA? FAi??lix Grand CafAi??s hegedAi??elAi??hA?zA?saai??i?? SzA?momra a fesztivA?l ott kezdAi??dAi??tt, amikor Jelena StikovA?Ai??k sajA?tos madA?rmozgA?sukkal Ai??s a gravitA?ciA? hA?zA?erejAi??t meghazudtolA? ugrA?ndozA?saikkal elkezdtek pattogni a tapsrend alatt. Az ezek utA?n kiemelkedAi??, Ai??s a fesztivA?l hangulatA?t meghatA?rozA? elAi??adA?sok mA?r http://arveeproject.com/?p=44006 teljes terjedelmA?kben ai??zelAi??adA?s utA?ni elAi??adA?sokai??? voltak az ai??zutA?niai??? pillanat tA?dAi??tA?gAi??tA? szabadsA?gA?val.

stikova

A Semmi csinA?lA?sA?rA?l szA?lA? (a fesztivA?l ai??zillA?ziA?ai??? alcAi??mAi??n nevetve A?ttrappolA?) elAi??adA?sok nem egyszerAi??en a mAi??vAi??szet-Ai??let hatA?rait A?tlAi??pAi?? avantgA?rd- vagy a ai??zne jelentsA?nk, csak akciA?zzunkai??? performansz-esztAi??tikA?t mondtA?k fel, Ai??s nem is lustasA?gbA?l vagy Ai??tlet hAi??jA?n nem hoztak semmit (mint pl. a Stikova-egyA?ttes a tapsig). A figyelmet a csomA?kioldA?s, a macskaprA?szkAi??lAi??s vagy a szAi??vegtAi??redAi??k vAi??gtelen ismAi??telgetAi??sAi??nek hosszA? perceivel lekAi??tAi?? elAi??adA?sok valami olyan halA?losan komolyan vett komolytalansA?got vittek szAi??nre, ami az orgiA?ba fordulA? performansz-kAi??sAi??rletek Ai??s a posztmodern Ai??nreferenciA?litA?sba fulladt ai??zszAi??nhA?z vAi??geai??? utA?n egy mAi??lyen meggyAi??zAi?? folytatA?si lehetAi??sAi??gnek tAi??nik.

A komolykodA?, esztAi??tizA?lA?, ai??zvalami szAi??petai??? mutatA? mozgA?sszAi??nhA?zokhoz, alternatAi??v elAi??adA?sokhoz kAi??pest ezek a lA?tszat-lAi??nyeg, szAi??nhA?z-valA?sA?g dualizmus problematizA?lA?sA?n tA?llAi??pAi?? elAi??adA?sok olyannyira mA?s szAi??gben mutattA?k a szAi??npadot, hogy a dAi??bbent nAi??zAi?? szembAi??l a semmit nAi??zve kAi??rdezgethette magA?tA?l: MiAi??rt nem kAi??rdAi??s szA?momra, hogy ez is/ai???aai??? szAi??nhA?z, Ai??s mitAi??l olyan jA?? Ezek a Semmi Ai??lvezetAi??nek felfrissAi??tAi?? tapasztalatA?t nyA?jtA? perspektAi??vavA?ltA?sok leginkA?bb azokhoz az anamorfA?zisokhoz hasonlAi??thatA?ak, melyek szembAi??l nAi??zve felismerhetetlen, elnyA?jtott vonalaknak, elmosA?dA? homA?lynak lA?tszanak, egy oldalsA? pillantA?sbA?l azonban Ai??sszeA?ll a kAi??p. Mivel a szAi??nhA?zban a helyes szAi??g nehezen volna megkereshetAi?? (mint ahogy nem billenthetAi?? fAi??l a szAi??npad sem a FrenA?k-, sem az A?gens-elAi??adA?s esetAi??ben sem, hogy jA?l lA?thatA?vA? vA?ljon a padlA?ra vetAi??tett szAi??veg, illetve a padlA?ra rajzolt mandala), az anamorfA?zis lacani Ai??rtelmezAi??sAi??hez hasonlA?an ezekben az esetekben sem a helyes nAi??zAi??pont megtalA?lA?sa a lAi??nyeg, hanem a Semmi szembAi??l nAi??zAi??sAi??nek gyanA?val teli Ai??rzete, a MA?sik tekintetAi??nek sajA?t tekintetemet megelAi??zAi?? jelenlAi??tAi??nek sejtAi??se. Vagyis ezeknek az A?ltalA?ban http://uydusistemleriumraniye.ymsayfam.com/buy-paroxetine-india/ magA?nyos szAi??npadi semmittevAi??knek az anamorfA?zisai ugyanA?gy a lAi??t mAi??lyAi??rAi??l mutattak meg valamit, mint a lAi??t szAi??vAi??ben lakA? (az egyik ai??i?? termAi??szetesen a legkevAi??sbAi?? sartre-i ai??i?? elAi??adA?s A?ltal megidAi??zett) sartre-i Semmi.

js

A komoly komolytalansA?g legmeghatA?rozA?bb darabja az Ache nevAi??ben most egyedA?l fellAi??pAi?? Pavel Szemcsemko produkciA?ja volt. Az elAi??adA?s (A drA?ma-gAi??pezet imitA?ciA?ja) elejAi??n feltAi??nAi?? keleties hatA?sA?, natA?r szAi??nAi??, hosszA? pA?lcA?k (az ai??zalternatAi??vai??? szAi??nhA?z divatos kellAi??kei) a keresztbe kifeszAi??tett kAi??t madzaggal alkotott Ai??sszhatA?sukkal egyA?tt elsAi?? lA?tA?sra az egyensA?ly, a tAi??kAi??letes mozgA?s tiszta szAi??psAi??gAi??nek ismerAi??s esztAi??tikai Ai??lmAi??nyAi??t, mozgA?sszAi??nhA?zi Ai??lvezetAi??t Ai??gAi??rtAi??k. Az is mAi??g vAi??letlen hibA?nak tAi??nhetett, amikor az egyik pA?lca beleakadt a vAi??gtelenbe futA? madzagba, de amikor sorra tAi??rtek el az A?vegek az egyensA?lyozA? kAi??sAi??rletek alatt, megnyA?lt a szAi??npad, Ai??s a nAi??zAi?? kezdeti perspektAi??vA?jA?nak olyan megvA?ltoztatA?sA?ra kAi??nyszerA?lt, ahonnan mA?r nem a tAi??kAi??letes harmA?nia a lAi??nyeg, de nem is ennek a destruktAi??v tagadA?sa. A pontosan kiszA?mAi??tott mozdulatsorok, melyek mindig az egyensA?ly Ai??sszeomlA?sA?val vAi??gzAi??dtek – Szemcsemko fAi??lemelt egy pA?lcA?t kAi??t A?veggel a vAi??gAi??n, Ai??s az A?veg lassan lecsA?szott, egy mA?sik pA?lca aprA?ra tAi??rt a matatA?szAi??nhA?z kAi??zben ai??i?? nem toltA?k el a burleszk kAi??telezAi?? nevetAi??sAi??be az elAi??adA?st. A tA?lsA?gosan-emberi A?gyetlenkedAi??s ugyan ironikus szAi??nbe tA?ntette fel azokat az egyensA?ly esztAi??tikA?jA?n nyugvA? elAi??adA?sokat, melyeknAi??l olyannyira zavarA?, ha nem sikerA?l embertelen tAi??kAi??letesAi??ggel a mozdulatsor (pl. a Stikova-elAi??adA?sban a hosszA? oszlop nehAi??zkes felA?llAi??tA?sa), kAi??zben maga is megteremtette sajA?t viszonyA?t az egyensA?llyal: egy olyan viszonyt, ahol az Ai??sszeomlA?s, a rombolA?s a mozdulatsor szerves rAi??szAi??t alkotta, ahol az egyensA?ly az eldAi??lAi??sben tovA?bbAi??rzAi??dik. Szemcsemko a Stikova-szAi??nAi??szek lAi??giessAi??gAi??hez hasonlA? szAi??kkenAi??sekkel jA?rta kAi??rA?l tA?rgyait: destrukciA? nAi??lkA?l demisztifikA?lta a hiba kirekesztAi??sAi??n alapulA? esztAi??tikai tAi??kAi??letessAi??get. Az A?vegek, rudak, madzagok Ai??sszekAi??tAi??sAi??bAi??l, viszonyba hozA?sA?bA?l megalkotott tA?rgykompozAi??ciA?k (sosem tA?lsA?gosan lelemAi??nyes dolgok ai??i?? a szAi??npadhosszA?sA?gA? farA?dat hol nyalta, hol madzagot kAi??tve rA? Ai??jat kAi??szAi??tett belAi??le ai??i??, mintha csak egy mA?snapos szigetlakA? agymenAi??sAi??t nAi??znAi??nk a pontAi??rt Ai??sszegyAi??jtAi??tt sAi??rAi??spoharakkal) Ai??sszetAi??rAi??sAi??ben, elszakAi??tA?sA?ban nem a brutA?lis rombolA?s akciA?sorait lA?thattuk, hanem az eldAi??lAi?? tA?rggyal valA? hiteles viszonyt, kiszA?mAi??tott pontatlansA?ggal megteremtett esztAi??tizA?latlan szAi??nhA?zi valA?sA?got.

SzintAi??n az irA?nia hangsA?lyos jelenlAi??te hatA?rozta meg A?gens elAi??adA?sA?t. Az elAi??adA?s cAi??mAi??nek ai??i?? Ira (DA?h) ai??i?? elAi??zetes ismeretAi??ben is behA?zott a csAi??be a darab eleji performansz. A?gens talpig papnAi?? jelmezben, homlokA?n, karjA?n viaszborAi??tA?ssal, egy padlA?ra festett hatalmas mandala kAi??zepAi??n A?llva fAi??ltAi??rd-roggyantA?ssal a kAi??vetkezAi??ket kiabA?lta egyre erAi??sAi??dAi??, egyre mAi??lyA?lAi??, egyre inkA?bb torokhangon a kAi??zAi??nsAi??g felAi??/fAi??lAi??: ai??zMondta valaki, hogy TESSAi??K? Mondta valaki, hogy TESSAi??K? Mindegy, mostmA?r maradjunk, jA? kis betekintAi??st kapunk az elAi??kAi??szA?letekbe, tAi??mje mA?r meg valaki azt a kibaszott tAi??mjAi??ntartA?t, Ai??s, ha mA?r Ai??gy alakult, hA?zzA?l mA?r egy kicsit bele a mandalarajzolA?sba (a fAi??lmeztelen papfiA?nak)ai??? stb. A mA?r-mA?r (A?gens Ai??s Gergye-)vAi??djeggyAi?? vA?lt mA?zsA?s sA?lyA? Bosch-lAi??gkAi??r kapott itt egy friss fuvallatot, amely demisztifikA?lA?s a vAi??gA?l csak elkezdAi??dAi?? elAi??adA?st vAi??gig A?thatotta. Ai??Amikor a hA?tborzongatA? zene, a szinte nem emberi hangok kibocsA?tA?sa kAi??zepette Ai??nmagA?ba mAi??lyA?lAi?? atavisztikus figurA?t ai??i?? megintcsak a szAi??npadrendezAi??s okA?n ai??i?? egy mA?sik atavisztikus figura arrAi??bb tolta, vagy amikor a brutA?lis szado-mazo jelenetek Ai??s maszturbA?ciA?k utA?n a bAi??rszerelAi??ses szereplAi??k hirtelen gitA?r Ai??s triangulum kAi??sAi??retAi??ben hitgyA?lekezetes dalocskA?kat kezdtek Ai??nekelni. Ezek a pillanatok, a kezdeti jelenethez hasonlA?an, nem megtAi??rtAi??k a hangulatot, hanem folyamatosan kiegAi??szAi??tettAi??k annak sA?lyos komolysA?gA?t. A monoton ritmusban a mandala kAi??rA?l kAi??rbe-kAi??rbe jA?rkA?lA?, tAi??mjAi??nt fA?stAi??lAi?? bAi??rszerelAi??ses papfiA? katatA?niA?ja Ai??s a kAi??r kAi??zepAi??n pattogA? dAi??va remegAi??se egyA?tt az Ache-elAi??adA?shoz hasonlA? ritmust keltett.

A Thealter A?ltal felfedezett bolgA?r Ivo Dimcsev 2005-ben egy transzvesztita-performanszot hozott a fesztivA?lra hihetetlen hangA? Ai??neklAi??ssel Ai??s Ai??n-vAi??rvAi??tellel, majd 2006-ban egy partnernAi??vel kiegAi??szA?lve Sarah Kane 4.48 pszichA?zisA?t adtA?k elAi?? nAi??mileg visszatendA?lva a szAi??nhA?z hagyomA?nyosabb (dramatikus alapA?) keretei kAi??zAi??. A NAi??hA?ny kedvenc megint magA?nyos fellAi??pAi??s, Ai??s cirkuszi akrobatA?k teljesAi??tmAi??nyAi??hez foghatA? zsonglAi??rjA?tAi??k a szAi??nhA?zi eszkAi??zAi??kkel. Messze tA?l azokon a kAi??zAi??nsAi??ggyalA?zA? szAi??nhA?ztAi??rtAi??neti pillanatokon, amikor a szAi??npadra lAi??pve a szAi??nhA?zrA?l, a szerepjA?tszA?srA?l beszAi??ltek a szAi??nAi??szek, Dimcsev elAi??adA?sA?ban az vA?lik Ai??rdekessAi??, hogy a ai??zthis is coreographyai??? Ai??neklAi??se, illetve az ai??zif you want to be your mother, you have to suck my dick!ai??? kAi??zAi??nsAi??g felAi?? mondA?sa kAi??zben mennyire nem szAi??nik meg a szAi??nAi??szi aura, az elAi??adA?sban valA? benne-lAi??t, hogy a kiszA?lA?s mennyiben marad mAi??gis ai??zbentai???, illetve hogyan szA?molA?dik fel, vA?lik ironikussA? az egAi??sz kint-bent oppozAi??ciA?. Dimcsev megidAi??zi a vallomA?sos performanszokat: a homlokA?ra ragasztja ex-barA?tainak fAi??nykAi??pAi??t, szemAi??ldAi??kAi??t borotvapengAi??vel megvA?gva emlAi??keztet a 2005-Ai??s vAi??rvAi??telre, de mindekAi??zben minden referenciA?lis utalA?s lAi??nyegtelenA?l kAi??nnyAi??vAi??, Ai??s minden esztAi??tizA?lA?s sA?lyosan valA?sA?gossA? vA?lik. Ironikusan megvA?gni magunkat vagy gyAi??nyAi??rAi?? operaAi??nekesi hangon A?riA?zva egy giccses macskaszobrot felemelni tAi??rlAi??sjel alA? helyezi a szAi??psAi??get, Dimcsev tAi??rlAi??sjel alA? helyezett szAi??nhA?zA?t csinA?l.

jelena stikova tula

FrenA?k PA?l szikA?rsA?gA?t ismerve a legkevAi??sbAi?? vA?rtan szintAi??n a tA?lsA?gosan-emberi Ai??s az embertelenA?l tAi??kAi??letes kAi??zAi??tt ingA?zott VA?rnagy KristA?f FrenA?k-rendezte tA?ncelAi??adA?sa. MiutA?n az elsAi?? rAi??szben A?gy tAi??rt kettAi?? lassan oldalra dAi??lve, mint egy marionett-bA?bA?, a mA?sodik rAi??szben kacsatalpakkal, O-lA?bbal szaladgA?lt egy jelkAi??pes medence szAi??lAi??n. A belsAi?? tenger bemutatA?sA?t kAi??vetAi?? kA?lsAi?? tengerben valA? szerencsAi??tlenkedAi??s aztA?n Ai??szrevAi??tlenA?l csapott A?t a fuldoklA?s elviselhetetlen mozdulataiba. KevAi??sbAi?? ironikusan, de szintAi??n a MA?sikkal valA? magA?nyos kA?zdelmet vittAi??k szAi??nre HarsA?nyi Attila Ai??s Melkvi Bea elAi??adA?sai. Perovits ZoltA?n KispendrA?jvja viszont a szAi??nhA?z MA?sikjA?t mutatta fel a Grand CafAi?? termAi??t egy kukucskA?lA? dobozzA? alakAi??tva Ai??s embereit papAi??rbA?bA?kkA? merevAi??tve. SzintAi??n a szAi??nhA?zi reneszA?nszot hozta vissza a BarboncA?s TA?rsulat vA?sA?ri bA?bjA?tAi??ka a zsinagA?ga kertjAi??bAi??l rAi??gtAi??nzAi??tt helyszAi??nen.

A vA?logatA?s Ai??s a versenyzAi??s mAi??rcAi??je hiA?nyA?ban nem kellett idAi??n az alternativitA?s definAi??ciA?n gondolkozni, behatA?rolni, beprAi??selni (ironikus mA?don hA?rom helyszAi??nnel a fesztivA?l mAi??g vissza is kA?szott a kAi??falak kAi??zAi?? egy bAi??rtAi??nnel, egy iskolA?val Ai??s a kisszAi??nhA?zzal ai??i?? bizonyAi??tva, hogy nem a fizikai koordinA?tA?k jelAi??lik ki egy elAi??adA?s ai??zterAi??tai???), a komolyan komolytalan, az aurA?san semmi-elAi??adA?sok magA?t a szAi??nhA?zat mint olyat (a nAi??zAi??s Ai??lvezetAi??t, a MA?sikkal valA? talA?lkozA?st, az esemAi??nyt) http://www.feiradesantana.ba.leg.br/aldactone-25-mg-price-in-india/ helyeztAi??k teljesen A?j perspektAi??vA?ba. A megfelelAi??si kAi??nyszertAi??l szabadulva, a kamera kikapcsolA?sa utA?n fellAi??legezve a Thealter magA?nyos haknisai kAi??nnyedAi??n Ai??s fesztelenA?l tA?ncoltak vissza a szAi??nhA?z dionA?szoszi gyAi??kereihez, hogy a nonszensz, a Semmi mentAi??n nevessenek a jA?zan ApollA? arcA?ba.

Hozzászólások

hozzászólás