MA?tyA?ssy A?ron a negyedik alkotA? (Kocsis A?gnes, Faur Anna Ai??s Grigor Attila utA?n), aki a FilmmAi??vAi??szeti Egyetemen Grunwalsky Ferenc osztA?lyA?ban vAi??gezve elkAi??szAi??tette elsAi?? nagyjA?tAi??kfilmjAi??t. Az UtolsA? idAi??k a 40. Magyar Filmszemle gyAi??ztes alkotA?sa, ugyanakkor a filmen mAi??g Ai??rzAi??dik az elsAi?? alkotA?sokra jellemzAi?? kiforratlansA?g. Az UtolsA? idAi??k narrA?ciA?jA?ban fellAi??pAi?? motivA?ciA?s hiA?nyossA?gokat, Ai??s az ebbAi??l fakadA? pontatlanul A?brA?zolt karaktereket azonban a kitAi??nAi?? formanyelvi megoldA?sok kompenzA?ljA?k.

MA?tyA?ssy A?ron sajA?t bevallA?sa szerint az alapAi??tlet egyszerAi?? bosszA?film elkAi??szAi??tAi??se volt: egy A?rtatlan emberen elkAi??vetett erAi??szakAi??rt valaki mA?s bosszA?t A?ll. Ezt az esemAi??nyt bontotta ki, Ai??s tAi??zdelte meg kAi??sAi??bb tAi??bb mellAi??kszA?llal is, mAi??g vAi??gA?l elkAi??szA?lt a forgatA?kAi??nyv, melyet szintAi??n az Ai?? munkA?jakAi??nt tarthatunk szA?mon. 1997-ben jA?runk egy kelet-magyarorszA?gi faluban. Priskin IvA?n, autA?szerelAi?? egyedA?l Ai??l autista nAi??vAi??rAi??vel, Eszterrel. Hogy kis mellAi??kjAi??vedelemre tegyen szert, IvA?n gA?zolajat csempAi??sz be az ukrA?n hatA?ron. Egy nap azonban Esztert megerAi??szakoljA?k, s bA?r a lA?ny A?gyAi??ben a rendAi??rsAi??gi nyomozA?s nem vezet eredmAi??nyre, IvA?n A?gyeirAi??l egyre tAi??bbet tudnak meg. A fiA? ekAi??zben szerelmes lesz egy vAi??gzAi??s gimnazista lA?nyba, Ilusba, Ai??s A?gy tAi??nik Ai??rzelmei viszonzA?sra talA?lnak egAi??szen addig, mAi??g a lA?nyt fel nem veszik az egyetemre, Ai??s fel nem villan elAi??tte a lehetAi??sAi??g, hogy kitAi??rjAi??n a falusi, korlA?tozott Ai??letbAi??l. A film egy pontjA?n aztA?n minden Ai??sszeomlik IvA?n kAi??rA?l, a rAi??gi barA?tok cserbenhagyjA?k, Ilus A?j Ai??letAi??ben sincs mA?r igazA?n helye, a rAi??gi szeretAi?? elutasAi??tja, Ai??s az ai??zolaj-bizniszai??? is csAi??dAi??t mond kAi??t idegen jA?voltA?bA?l, akik a kAi??zeljAi??vAi??ben Ai??pA?lAi?? helyi benzinkA?t konkurenciA?jA?nak felszA?molA?sa miatt jAi??ttek intAi??zkedni. IvA?n ekAi??zben az Ai??sszefA?ggAi??seket felismerve rA?Ai??bred arra, hogy kik erAi??szakoltA?k meg Esztert, Ai??s sajA?t kezAi??leg A?ll kegyetlen bosszA?t a tetteseken. A fiA?nak mA?r nincs mit veszAi??tenie, szAi??kni prA?bA?l, de a rendAi??rAi??k kezAi??re kerA?l.

A jA?l kitalA?lt tAi??rtAi??net egyes mozzanatai, cselekmAi??nyszA?lai azonban nincsenek megfelelAi??en megkomponA?lva, kibontva, Ai??gy fAi??lAi??slegesnek, helyenkAi??nt zavarA?nak, a szereplAi??k pedig ebbAi??l fakadA?an motivA?latlannak tAi??nnek. Ez AndrA?s Ai??s Kati esetAi??ben a leghangsA?lyosabb. A Pokorni Lia Ai??s Balogh AndrA?s A?ltal megformA?lt szereplAi??k felesleges rAi??szAi??t kAi??pezik a cselekmAi??nynek, a film tAi??kAi??letesen mAi??kAi??dne nAi??lkA?lA?k, sAi??t lehet, hogy mAi??g jobban is, hiszen a befogadA?ban nem keltene zavart ez a fAi??lAi??sleges, motivA?latlan Ai??s elvarratlan cselekmAi??nyszA?l. Balogh AndrA?s hA?romszor tAi??nik fel a vA?sznon a fAi??hAi??s oldalA?n: egyszer, mikor gA?zolajjal A?zletelnek, egyszer, mikor fA?t lopnak az erdAi??bAi??l, Ai??s vAi??gA?l, mikor IvA?n rA?juk akarja bAi??zni Esztert nAi??hA?ny napra, mikor elutazik. Ez utA?bbi esetben a felesAi??g, Kati heves tiltakozA?ssal reagA?l az Ai??tletre, Ai??s AndrA?s is elutasAi??tA?. IvA?n szA?jA?bA?l a kAi??vetkezAi?? mondat hangzik el: ai??zApA?mnak nem ezt Ai??gAi??rted.ai???, mire Kati azt vA?laszolja, hogy: ai??zDe te sem. NAi??zzAi??l mA?r magadra.ai??? Ekkor vA?lik vAi??gkAi??pp zavarA?vA? a hA?zaspA?r A?ltal kAi??pviselt cselekmAi??nyszA?l, mivel a nAi??zAi?? amA?gy se tud szinte semmit a fAi??szereplAi?? testvAi??rpA?r szA?leirAi??l, Ai??s ez az elhintett mondat az apA?nak tett Ai??gAi??retrAi??l teljesen funkciA?tlannak, Ai??s ezA?ltal zavarA?nak hat. Nem tudjuk, hogy a hA?zaspA?r mennyire kAi??zeli barA?tja a csalA?dnak, kinek milyen a viszonya velA?k. BA?r az apA?nak tett Ai??gAi??ret igazi jA? barA?tsA?gra vall, IvA?n kijelentAi??se Katinak EszterrAi??l, miszerint: ai??zMit tudsz te rA?la? Ai??letedben kAi??tszer, ha beszAi??ltAi??l vele.ai??? lazA?bb, inkA?bb ai??zivA?cimboraiai??? viszonyrA?l tanA?skodik.

utolsA? idAi??k1

A szA?lAi??k hollAi??tAi??t Ai??s a testvAi??rpA?r velA?k valA? viszonyA?t is ai??zballadai homA?lyai??? fedi. IvA?ntA?l tudjuk, hogy mA?sfAi??l Ai??ve Ai??lnek kettesben nAi??vAi??rAi??vel, Ai??s Ilusnak azt is megvallja, hogy az apja alkoholista volt, aki 42 Ai??vesen halt meg valamifAi??le szAi??velAi??gtelensAi??gben, de az anyA?rA?l mAi??g ennyit sem tudunk meg. A filmben tAi??bb nem egyAi??rtelmAi?? Ai??s nem kAi??vetkezetes elhintett utalA?st talA?lunk; ilyenek a nAi??i igazolvA?ny Eszter holmijai kAi??zt, melyrAi??l feltAi??telezhetAi??, hogy az Ai??desanyA?Ai?? volt, az anya hajcsatja Ai??s a http://arveeproject.com/?p=43918 filmben tAi??bbszAi??r is feltAi??nAi?? A?t menti kegyhely, ahol IvA?n azutA?n alszik, miutA?n Esztert megerAi??szakoltA?k. FeltAi??telezhetjA?k, hogy az anya meghalt, A?m ha a kegyhely az Ai??vAi??, akkor nem kap elAi??g hangsA?lyt a filmben. EzenfelA?l a testvAi??rpA?r viszonya sem tisztA?zott az anyA?val: Eszter Ai??s IvA?n kAi??zt a veszekedAi??s forrA?sa, hogy IvA?n kitAi??pi Eszter hajA?bA?l anyjuk csatjA?t, Ai??s megtiltja neki, hogy hordja. EbbAi??l a mozzanatbA?l A?gy Ai??rezhetjA?k, hogy IvA?n kAi??ptelen egyA?tt Ai??lni anyja emlAi??kAi??vel, mintha nem szAi??vesen gondolna rA?. Ugyanakkor a kAi??rhintA?s jelenetnAi??l LAi??na a kAi??vetkezAi?? tanA?csot adja neki testvAi??rAi??vel kapcsolatban: ai??zAdd be a zaciba.ai???, mire IvA?n ezt feleli: ai??zAnyA?m a legnagyobb trAi??ben sem adta be.ai??? Ez a pA?rbeszAi??d arra utal, hogy IvA?n tisztelettel tekint anyjA?ra, aki a legnagyobb problAi??mA?k kAi??zt is kitartott Eszter nevelAi??se mellett. A?gy aztA?n az anya kAi??rdAi??se is problAi??mA?kat vet fel, mint kidolgozatlan, elvarratlan szA?l. ElegA?nsabb dramaturgiai megoldA?st Ai??s kevesebb problAi??mA?t jelentett volna, ha a szA?lAi??krAi??l egyA?ltalA?n nem esett volna szA? a filmben, ugyanis ez esetben a szA?lAi??k hollAi??te irrelevA?nssA? vA?lt volna. Abban az esetben viszont, ha mA?r szA? esik rA?luk, szerencsAi??sebb lett volna pontosan kidolgozni a hozzA?juk kapcsolA?dA? szA?lakat, Ai??s ezeket a nAi??zAi?? szA?mA?ra is Ai??rzAi??keltetni. EsetA?nkben azonban az elhintett fAi??lmondatok Ai??s utalA?sok zavarA?vA? vA?lnak, Ai??s indokolatlanul teszik a nAi??zAi??t frusztrA?lttA?.

A nomA?d Ai??letformA?t folytatA? barA?tok A?ltal alkotott cselekmAi??nyszA?lat szintAi??n Ai??rhetnAi?? a fAi??lAi??slegessAi??g vA?dja, ha egyetlen mondat meg nem adnA? Ai??rtelmAi??t. A ai??zgyA?ttmentekkAi??ntai??? emlegetett csalA?d tAi??z Ai??ve kAi??ltAi??zAi??tt a falu kAi??zelAi??be, Ai??s azA?ta folytatnak nomadizA?lA? Ai??letformA?t. A kAi??zelgAi?? A?tAi??pAi??tAi??s szempontjA?bA?l azonban zavarA? tAi??nyezAi??nek szA?mAi??tanak, hisz a tervek szerint az A?t Ai??pp a tanyA?juk helyAi??n menne keresztA?l. Mivel a csalA?dnak nem A?ll szA?ndAi??kA?ban tA?vozni, ai??zszisztematikusan ellehetetlenAi??tikai??? az Ai??letA?ket, ahogy a csalA?dfAi?? fogalmaz. A csalA?d funkciA?jA?t egyetlen mondat mAi??kAi??dteti, mikor is IvA?n rA?juk bAi??zza Esztert, de mikAi??zben tA?vozik, megkAi??rdezi az A?t helyAi??t kimAi??rAi?? munkA?sokat, hogy mi lesz a csalA?ddal. Az egyik munkA?s ennyit felel: ai??zMi lenne? KikerA?ljA?k Ai??ket.ai??? Ez az egy mondat ebben a remekA?l kidolgozott szituA?ciA?ban azzal a hangsA?llyal bAi??r, hogy IvA?n helyzetAi??t mAi??g szerencsAi??tlenebbnek, mAi??g vAi??gzetszerAi??bbnek mutassa, hisz mAi??g a kiskAi??zAi??ssAi??g kA?lAi??ncei, bolondjai is megA?sszA?k, mAi??g IvA?n bejA?rja vAi??gzete cselekvAi??skAi??ptelensAi??ggel kikAi??vezett A?tjA?t. A film lAi??nyege ugyanis nem egy A?tlagos magyar falu leAi??pA?lAi??sAi??nek Ai??s nyomorA?nak megmutatA?sa, hanem kAi??t konkrAi??t emberi sorsnak ai??i?? Eszter Ai??s IvA?n sorsA?nak ai??i?? prezentA?lA?sa. Az individuumok vAi??gzete a hangsA?lyos, nem a tA?rsadalomkritika.

utolsA? idAi??k2

IvA?n karaktere rendkAi??vA?l vitahatA?, Ai??s tovA?bbi problAi??mA?kat vet fel, ami a motivA?ciA? hiA?nyA?bA?l adA?dik, leginkA?bb az anya kAi??rdAi??se kapcsA?n. TalA?n, ha az a szA?l jobban ki lenne dolgozva, Ai??rthetAi??bbAi?? vA?lna a fAi??hAi??s cselekvAi??skAi??ptelensAi??ge Ai??s jellemfejlAi??dAi??sAi??nek teljes hiA?nya. IvA?n ugyanis nem jA?r be semmilyen utat a jellemAi??t tekintve, nem fejlAi??dik sem pozitAi??v, sem negatAi??v irA?nyba, hanem idegesAi??tAi?? mA?don stagnA?l. KAi??tszer is emlAi??ti, hogy ott kAi??ne hagyni a falut, Ai??s vAi??ghez kAi??ne vinni valami nagyot, hogy miAi??rt nem teszi, mAi??gsem Ai??rtjA?k. AprA? prA?bA?lkozA?sok vannak csupA?n a boldogulA?sra, de Ai??rdemi kA?zdelem, Ai??s ezA?ltal vA?ltozA?s, nem kAi??vetkezik be. IvA?n pontosan ezzel a cselekvAi??skAi??ptelensAi??ggel Ai??s arrogA?ns termAi??szetAi??vel Ai??l meg maga kAi??rA?l minden kapcsolatot, akA?r a barA?tjA?t nAi??zzA?k, aki nem az A?ltala javasolt motort veszi meg, akA?r LAi??nA?t, akinek eltAi??ri az orrA?t, amiAi??rt az elutasAi??tja. IgazA?n furcsa a kapcsolata nAi??vAi??rAi??vel is, akit szeret, gondoz, annak ellenAi??re, hogy rendkAi??vA?l fA?rasztA? Ai??s sok mindenben korlA?tozza, felAi?? irA?nyulA? szeretetAi??t mAi??gsem tudja igazA?n kimutatni: csupA?n a vAi??gAi??n Ai??leli meg, Ai??s ez is egy rendkAi??vA?l suta gesztuskAi??nt sikerA?l. A nAi??kkel valA? kapcsolatA?t ai??i?? annak ellenAi??re, hogy egy jA?kAi??pAi?? fiatal fAi??rfirAi??l beszAi??lA?nk ai??i?? alapvetAi??en nem mondhatjuk sikeresnek, amit talA?n az anyA?val valA? viszony kidolgozottabb megmutatA?sa vagy Ai??rzAi??keltetAi??se megmagyarA?zhatott volna. LAi??nA?val, a pultos lA?nnyal valA? viszonya alapvetAi??en A?llatias, Ai??sztAi??nAi??kAi??n alapulA? megnyilvA?nulA?sokban merA?l ki, mint az Ai??rzelmektAi??l mentes, szinte gAi??pies szexuA?lis aktus, vagy az elutasAi??tA?s hevAi??tAi??l gerjedt verekedAi??s. LAi??na nem anyatAi??pus, nem gondoskodA? Ai??s nem kA?zdelemre kAi??sz jellem, csupA?n IvA?nhoz hasonlA?an a faluban ragadt, kitAi??rni nem kAi??pes egyszerAi?? ember. SzA?mA?ra Eszter szinte tA?rgy, nem rAi??szvAi??ttel Ai??s elfogadA?ssal viszonyul hozzA?, mint Ilus. Ezt IvA?nnal valA? beszAi??lgetAi??se is remekA?l Ai??rzAi??kelteti: ai??zAdd be a zaciba. [ai??i??] Nem mindegy, hogy http://uydusistemleriumraniye.ymsayfam.com/purchase-kytril-dose/ ott eteti a madarakat, vagy itt?ai???

Ilus szinte ellentAi??tes karaktere LAi??nA?nak. CAi??ltudatos, tAi??rekvAi??, minden vA?gya kikerA?lni a falu nyomasztA?, fojtogatA? kAi??zegAi??bAi??l, Ai??s bA?r tehetAi??s csalA?dja tA?mogatA?sa sokat segAi??t, Ai?? maga is sokat tesz a kitAi??rAi??s Ai??rdekAi??ben: szorgalmasan tanul az Ai??rettsAi??gire, hogy felvegyAi??k egyetemre. Ugyanakkor, amint elAi??rte cAi??ljA?t, mintha megfeledkezett volna rA?la, hogy ki volt Ai??s honnan jAi??tt. Erre utal az a jelenet, hogy amikor a busz elindul vele jAi??vAi??je felAi??, mAi??gcsak hA?tra sem nAi??z az A?ton A?csorgA?, szomorA?an utA?na meredAi?? IvA?nra, Ai??s amint megtalA?lja a helyAi??t az A?j kAi??zegben, haza sem megy, mAi??g a telefont sem veszi fel. Mindemellett sokkal gyengAi??debb Eszterrel, sokkal inkA?bb http://robsoncassiano.com.br/?p=68939 Ai??rzAi?? emberi lAi??nynek tekinti Ai??s rAi??szvAi??tet Ai??rez irA?nta, melynek gyAi??nyAi??rAi?? megnyilvA?nulA?sa az a jelenet, ahol odabA?jik a biciklicsengAi??vel babrA?lA? Eszter mellAi??. Ilus karaktere sokkal kidolgozottabb Ai??s rAi??tegzettebb, mint IvA?nAi?? vagy LAi??nA?Ai??.

utolsA? idAi??k6

Eszter a filmben az A?rtatlansA?g szimbA?luma, Ai??s kitAi??nAi?? dramaturgiai fogA?st jelentett a rendezAi??tAi??l, hogy nem csupA?n egy fiatal, A?rtatlan lA?ny bA?ntalmazA?sA?t vitte vA?szonra, hanem egy olyan fiatal, A?rtatlan lA?nyAi??t, aki autista, azaz teljes mAi??rtAi??kben kAi??rnyezetAi??re utalt, illetve elAi??g vAi??dtelen Ai??s kiszolgA?ltatott ahhoz, hogy minden nAi??zAi??ben szA?nalmat keltsen. A filmben megjelenAi?? sA?ni Esztert szimbolizA?lja, illetve azt a magatartA?sformA?t, amellyel megA?llhatja a lA?bA?t a vilA?ggal szemben. Ha egy vAi??dtelen termAi??szet nyitottsA?ggal Ai??s Ai??rdeklAi??dAi??ssel fordul a vilA?g felAi??, azzal elAi??bb-utA?bb visszaAi??lnek, Ai??gy a leghatA?sosabb mA?dszer Ai??sszegubA?dzni, Ai??s tA?skAi??t ereszteni mindenkibe, aki megprA?bA?l megkAi??zelAi??teni minket. Eszter a nAi??masA?gi fogadalommal szintAi??n ezt teszi, ez rAi??szAi??rAi??l az egyetlen mA?dszer, mely hatA?sos lehet.

A filmben a sA?nAi??n kAi??vA?l rengeteg szimbA?lum van, kissAi?? mA?r zavarA?an sok. Az embernek az az Ai??rzAi??se tA?madhat, hogy a mAi??g kiforratlan elsAi??filmes alkotA?s erAi??ltetett mAi??vAi??szkedAi??ssel igyekszik elismerAi??st szerezni a magyar szerzAi??i filmek piacA?n. Az alulrA?l filmezett fA?k, melyek a klausztrofA?b vilA?g jelkAi??peikAi??nt jelennek meg, a szA?llA? madarak, melyek a szabadsA?g klisAi??szerAi?? szimbA?lumakAi??nt kAi??rvonalazA?dnak, Eszter vAi??res arca, mely az A?rtatlansA?gon tett erAi??szak motAi??vumakAi??nt villan fel, Ai??s a gumikerAi??ken kAi??rbe-kAi??rbe forgA? Eszter kAi??pe, ami cselekvAi??skAi??ptelensAi??gnek, a kitAi??rAi??s esAi??lytelensAi??gAi??nek, a monotonitA?snak a jelkAi??pekAi??nt mutatkozik meg a filmben. A szimbA?lumok tAi??bbAi??-kevAi??sbAi?? mAi??kAi??dnek, A?m a legtAi??bb esetben kissAi?? erAi??ltetettnek hatnak, mivel erAi??szakosan dugja az orrunk alA? a rendezAi??, Ai??s nem A?vatosan, finoman, szinte Ai??szrevehetetlenA?l Ai??pAi??ti be a film egyes szekvenciA?iba. A tA?jkAi??pek azonban, melyek nyilvA?nvalA?an kivetAi??tett belsAi?? tA?jkAi??nt funkcionA?lnak, kimondottan jA?l mAi??kAi??dnek a film egAi??szAi??ben.

Az elsAi??filmes hiA?nyossA?gokat azonban meglepAi??en jA?l kompenzA?ljA?k a nagy gonddal kidolgozott, Ai??s rendkAi??vA?l lA?tvA?nyos formanyelvi elemek. Az arckAi??zelik Ai??s a rendkAi??vA?l szAi??k plA?nozA?s eleve kialakAi??tja bennA?nk azt a szAi??k, klausztrofA?b vilA?got, melyben a szereplAi??k Ai??lnek, Ai??s az arcukrA?l kapott kAi??zeli plA?nok alapjA?n jobban megfigyelhetjA?k reakciA?ikat, Ai??rzelmeiket. A szereplAi??k a pA?rbeszAi??dek alatt gyakran nem egymA?ssal szembe nAi??znek, hanem egymA?s mellett helyezkednek el, Ai??s mereven elAi??re bA?mulva beszAi??lnek, mely mozzanat a Bergman-filmekbAi??l mA?r ismert Ai??s sikerrel hasznA?lt elidegenedett vilA?gkAi??pet idAi??zi meg. Emellett a mAi??lysAi??gAi??lessAi??ggel valA? jA?tAi??k tAi??bbteres kompozAi??ciA?kat hoz lAi??tre, illetve gyakorta alkalmazza a rendezAi?? a kiemelAi?? funkciA?jA?t kAi??t szereplAi?? pA?rbeszAi??de esetAi??n, ahol rA?vilA?gAi??t, hogy melyik fAi??lre kell Ai??pp Ai??sszpontosAi??tani. Ez a jA?tAi??kossA?g mindenkAi??pp kiemelendAi?? Ai??s dicsAi??rendAi??, mivel lA?tvA?nyossA? Ai??s Ai??lvezhetAi??bbAi?? teszi a filmet, olyannyira, hogy a cselekmAi??nyben rejlAi?? hibA?kat, a kibontatlan Ai??s elvarratlan szA?lakat ai??i?? melyek zavarA?an hatnak a tAi??rtAi??net hitelessAi??gAi??ben, Ai??s megnehezAi??tik az Ai??rtelmezAi??st ai??i??, illetve az erAi??ltetett mAi??vAi??sziessAi??get sikerrel kompenzA?lja ez a gazdag lA?tvA?nyvilA?g. A filmben alkalmazott kAi??zikamera, mint azt mA?r megszokhattuk, elAi??segAi??ti, hogy a nAi??zAi?? rAi??szese legyen a bemutatott vilA?gnak, A?m a szAi??k plA?nozA?s elidegenAi??tAi?? hatA?sa miatt a befogadA?t hatalmA?ba kerAi??ti e paradoxonbA?l adA?dA? feszA?ltsAi??g, mely mAi??giscsak segAi??t A?tAi??lni a film vilA?gA?nak atmoszfAi??rA?jA?t. A rendezAi?? Ai??l a montA?zs eszkAi??zAi??vel is, mAi??ghozzA? teljes sikerrel, pAi??ldA?ul azt a rAi??szt tekintjA?k, ahol IvA?nban felgyullad a felismerAi??s szikrA?ja a hajcsat kapcsA?n.

utolsA? idAi??k3

Az operatAi??ri munka Ai??s a plA?nok, kompozAi??ciA?k megtervezAi??se igen dicsAi??rendAi??, Ai??s sikerrel lendAi??ti tA?l a filmet az esetleges buktatA?kon. Ugyanez elmondhatA? tAi??bbAi??-kevAi??sbAi?? a szAi??nAi??szi jA?tAi??krA?l is. Az Esztert alakAi??tA? Vass TerAi??z kimondottan jA?l jA?tssza el ezt a cseppet sem egyszerAi?? szerepet, de IvA?n szerepAi??ben KA?das JA?zsef visszafogott, Ai??rzelmekrAi??l kevAi??ssAi?? A?rulkodA? alakAi??tA?sa is hAi??ven tA?krAi??zi az idegesAi??tAi??en tehetetlen fiatal fAi??rfit. Az, hogy a karakter kidolgozA?sa hagyott kAi??vA?nni valA?kat maga utA?n, nem kAi??rhetAi?? szA?mon a szAi??nAi??szi jA?tAi??kon. Ai??sszessAi??gAi??ben elmondhatA?, hogy a fiatal szAi??nAi??szek helytA?lltak szerepA?kben.

A rendezAi?? a humor eszkAi??zAi??vel is igyekezett Ai??lni sajA?t bevallA?sa szerint, ami helyenkAi??nt mAi??kAi??dik, Ai??s valA?ban a megkAi??nnyebbA?lAi??s Ai??rzAi??sAi??t vA?ltja ki a befogadA?bA?l, mint pAi??ldA?ul, mikor Ilus a telepen tanulva felfedezi a szomszAi??d telekre betAi??rAi?? fAi??rfit, aki ijedtAi??ben elszalad. Az esetek tAi??bbsAi??gAi??ben viszont A?llAi??thatjuk, hogy egy olyan veszAi??lyes eszkAi??zzel, mint a humor, csAi??njA?n kell bA?nni, sAi??t Ai??rdemesebb inkA?bb fiA?kba rejteni, Ai??s csak akkor elAi??venni, mikor az ember mA?r kicsit tAi??bb tapasztalattal rendelkezik, Ai??s filmje mA?r biztosabb lA?bakon A?ll. A?gy elkerA?lhetAi??k a besA?lt poAi??nok, Ai??s a mAi??kAi??dAi?? gegek valA?ban felA?dA?lAi??skAi??nt Ai??rik a nAi??zAi??t.

A film vAi??gi feloldA?s rAi??szben mAi??kAi??dik, azaz IvA?n megtalA?lja a tetteseket, Eszter sajA?tos mA?don, szavak nAi??lkA?l tesz vallomA?st, mire Ai??ccse a rAi??gi talio-elv (szemet szemAi??rt elv) alapjA?n igazsA?got szolgA?ltat: agyonlAi??vi a kAi??t fAi??rfit, akik megerAi??szakoltA?k nAi??vAi??rAi??t. A film mAi??gsem nyA?jt igazi feloldA?st, mivel a rendAi??rAi??k ezek utA?n elkapjA?k, majd megAi??lik IvA?nt, mivel szAi??kni prA?bA?l, ezA?ltal Eszter vAi??gkAi??pp magA?ra marad a vilA?gban. Valamicske megnyugvA?st mAi??gis Ai??rzA?nk, mikor Eszter magA?tA?l felAi??ltAi??zik, Ai??s A?jra beszAi??lni kezd, mivel az Ai??nA?llA?sA?g remAi??nye csillan meg, Ai??s Ai??gy kevAi??sbAi?? Ai??rezzA?k nyomorultnak a lA?nyt.

A filmben tehA?t vannak jobban Ai??s kevAi??sbAi?? jobban mAi??kAi??dAi?? elemek, de Ai??sszessAi??gAi??ben elmondhatjuk, hogy ugyan kAi??zAi??pszerAi??sAi??g jellemzi az alkotA?st, mAi??gis magA?ban hordozza a tovA?bblAi??pAi??s lehetAi??sAi??gAi??t, amennyiben a rendezAi??nek sikerA?l megtalA?lnia sajA?t stAi??lusA?t, Ai??s nem erAi??lteti, hanem hagyja magA?tA?l mAi??kAi??dni a mAi??vAi??szi elemeket.

Hozzászólások

hozzászólás