Apertúra Magazin logo
Keresés
  • Film
    • adaptáció
    • animáció
    • egyetemes filmtörténet
    • filmfesztivál
    • filmhét
    • filmklub
    • konferencia
    • kortárs
    • kortárs magyar
    • kortárs műfajok
    • magyar filmtörténet
    • rövidfilm
    • szerzői portré
    • tv sorozat
  • Színház

    Random

    • #közösség, #jelen, #generációk –
      a TESZT szerkezetének támpillérjei

      Gergely Borbála
      2016/07/02
      Színház, színházfesztivál, Tudósítás

    Recent

    • Soha nem mondom el senkinek:
      hogyan állítható színpadra a Hamlet?

      Almási Zsolt
      2017/12/10
    • Álom a Vígben

      Almási Zsolt
      2017/06/01
    • „Az életben az a legfontosabb, hogy ne verd
      le a csempét a fürdőszoba faláról.” –
      Királyok vagyunk, nem emberek

      Gergely Borbála
      2016/08/21
    • balett
    • bábszínház
    • fesztivál
    • kortárs tánc
    • opera
    • színházi előadás
    • zenés színházi előadás
  • Média

    Random

    • Dél-Afrika, Lady Gaga, színek,
      oroszlán, menekülés, avagy a
      Die Antwoord és a Fatty Boom Boom

      Mátyus Ditta
      2015/02/21
      Esszé, Média, videoklip, videoklip-elemzés

    Recent

    • Üdvözlet Szegedről − Fool Moon: Don't Worry (Madcon feat. Ray Dalton)

      Kéri-Keller Szilvia
      2017/12/16
    • A szegedi klipkultúra

      Papp Bence Gábor
      2017/12/14
    • Mit tettek értünk az internetes mémek? - recenzió

      Pölcz Róbert
      2017/09/20
    • doku-reality
    • internet
    • mobiltelefonos alkalmazás
    • tv
    • újmédia
    • video- és PC-játék
    • videoklip
    • videoművészet
    • virtualitás
    • websorozat
  • Kiállítás

    Random

    • Szappanszobrok
      Sinkovics Ede projektje

      Kovács V. Sára
      2014/08/21
      interaktív, Jegyzet, Kiállítás

    Recent

    • Nézd, ezek mi vagyunk
      Minden múlt a múltam – a Fortepan archívum kiállítása a Nemzeti Galériában

      Gazsó Zsuzsanna
      2019/07/12
    • A természetfotózás, a művészet és a zen –
      Kércz Tibor fotóiról

      Zugor Zoltán
      2017/10/12
    • A favágó is gyilkos ‒
      Tasnádi József: Joyride

      Mucsi Emese
      2016/06/10
    • fotó
    • interaktív
    • képzőművészet
    • plakát
    • történelmi
    • videoművészet
    • médiaművészet
  • Tér

    Random

    • Takeaway Szeged.
      Ezeket a színeket vidd magaddal

      Maczelka Csaba
      2017/12/17
      Esszé, fotóesszé, street art, Tér

    Recent

    • Nézd máshogy!

      Kérészi Máté
      2017/12/31
    • „Nem olyan drága, de annál drágább, ha elkapnak”

      Pál Anna Viktória
      2017/12/28
    • Csillagkapu az Ady téren

      Garaczi Zoltán
      2017/12/27
    • emlékmű
    • happening (event)
    • múzeum
    • street art
  • Könyvszemle

    Random

    • Filmes terek az idő viszonylatában –
      Tér, hatalom és identitás viszonyai
      a magyar filmben

      Karácsony Orsolya
      2016/10/24
      Esszé, filmtudomány, könyvismertetés, Könyvszemle

    Recent

    • Megjelent az Apertúra Könyvek 6. kötete!

      Apertúra Magazin
      2016/12/14
    • Filmes terek az idő viszonylatában –
      Tér, hatalom és identitás viszonyai
      a magyar filmben

      Karácsony Orsolya
      2016/10/24
    • Hazatérő Odüsszeuszok
      Könyv a cseh animáció úttörőiről

      Gerencsér Péter
      2016/10/15
    • filmtudomány
    • színháztudomány
    • (új)médiatudomány
    • vizuális kultúra
    • Apertúra Könyvek
  • Cool

    Random

    • Cipőhorror - Hybrid Factory Project a MÜSZI-ben

      Gergely Borbála
      2014/01/19
      átjárások, Cool, performance, Tudósítás

    Recent

    • Festészet napi bringatúra vacsorával, avagy a láthatatlan Szeged látomása

      Török Márta
      2017/12/26
    • Rácsok és galambok II.

      Kovács Rezsuk Dániel
      2017/12/20
    • A Streetcar Named Desire − avagy egy egyetemista élete, fejjel lefelé

      Balogh Nóra
      2017/12/19
    • átjárások
    • képregény
  • Négyszemközt

    Random

    • A közhely katarzisa? Darren Aronofsky: Fekete hattyú (Black Swan, 2010)

      Huszár Linda
      2011/05/09
      Esszé, Film, filmelemzés, kortárs, Négyszemközt

    Recent

    • Rekurrens Bohóckodás Derryben – Az

      D. Nagy András
      2018/03/22
    • Ez nem Az, aminek látszik

      Csomán Sándor
      2018/02/05
    • Látványos bosszúállás

      Kothencz Arnold
      2016/03/14
    • Ha sok a vér, sokat ér – Éjjeli féreg

      Malatinczki Zsolt
      2016/01/19
    • Tim Burton „nagy szemekkel” tekint az '50-es évekre – Nagy szemek

      Mészáros Alexandra
      2015/12/28
    • Fekvő nyolcas – Bosszúállók: Ultron kora

      Berényi Csaba
      2015/09/21
Keresés
  • Esszé
    • adaptációelemzés
    • app-elemzés
    • dokureality-elemzés
    • előadáselemzés
    • event-elemzés
    • filmelemzés
    • fotóesszé
    • képregényelemzés
    • kiállítás megnyitó
    • könyvismertetés
    • kulturális antropológiai elemzés
    • médiaelemzés
    • streetart-elemzés
    • sorozatelemzés
    • térelemzés
    • video- és PC-játék elemzés
    • videoesszé
    • videoklip-elemzés
  • Kritika

    Random

    • Soha nem mondom el senkinek:
      hogyan állítható színpadra a Hamlet?

      Almási Zsolt
      2017/12/10
      Kritika, Színház, színházi előadás, színházkritika

    Recent

    • Lehet-e antihős a gyilkos bohóc? – Joker

      Kovács Rezsuk Dániel
      2019/12/05
    • Az ösztönén elhatalmasodása − Nyers

      Morvai Kinga
      2019/11/22
    • Eksztázis −„egy francia film, amire büszkék vagyunk”

      Rigó Fanni
      2019/11/01
    • DVD-kritika
    • előadáskritika
    • filmkritika
    • kiállításkritika
    • könyvkritika
    • operakritika
    • színházkritika
    • Tv kritika
    • websorozatkritika
  • Tudósítás

    Random

    • Dimenziótranszformálás

      Gollowitzer Dia
      2009/11/24
      Kiállítás, médiaművészet, Tudósítás
      3 Comments

    Recent

    • „Mindenkinek van gyászolni valója, mindenkinek vigaszra van szüksége az életben, mindenkinek van egy keresztje”
      Interjú Tóth Barnabással, az Akik maradtak című film rendezőjével

      Csomán Sándor
      2019/09/30
    • Elismert filmek első kézből
      Beszámoló a 16. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválról

      Csomán Sándor - Rada Beáta
      2019/09/26
    • Eladó képek - Az alkalmazott
      animáció a 2017. évi KAFF-on

      Gerencsér Péter
      2017/09/02
    • beszélgetés
    • filmbemutató
    • filmhét
    • filmfesztivál
    • Kiállítás
    • konferencia
    • performance
    • színházfesztivál
  • Programajánló

    Random

    • Kovács András Bálint vendégelőadása a Szegedi Tudományegyetemen

      Gollowitzer Dia
      2011/02/27
      Film, magyar filmtörténet, Programajánló

    Recent

    • V. Magyar Pszichoanalitikus Filmkonferencia

      Apertúra Magazin
      2014/10/10
    • 24. THEALTER Fesztivál
      színház, zene, kiállítás, akadémia

      Apertúra Magazin
      2014/07/12
    • "Jégrevü a szombathelyi Smidt Múzeumban"

      Apertúra Magazin
      2014/05/05
    • Április 29-én indul a 24. Mediawave

      Apertúra Magazin
      2014/04/16
    • Woyzeck-Trans –
      utaztató színház az AF Travel szervezésében

      Apertúra Magazin
      2014/04/12
    • Ön ismeri az ÖN-t? - Öthalmi Napok

      Apertúra Magazin
      2014/04/11
  • Interjú

    Random

    • Személyes bejárat ‒
      Interjú Réz András filmesztétával

      Szűk Balázs
      2015/12/02
      Film, filmklub, Interjú

    Recent

    • „Mindenkinek van gyászolni valója, mindenkinek vigaszra van szüksége az életben, mindenkinek van egy keresztje”
      Interjú Tóth Barnabással, az Akik maradtak című film rendezőjével

      Csomán Sándor
      2019/09/30
    • Külföldönkívüliek a Filmalapon innen és túl

      Pintér Leila
      2017/04/14
    • Képzőművészeti szárnybontogatás Szegeden ‒
      a Rolem Art és a Nyitott műterem

      Kriska Kitti
      2016/01/17
    • Személyes bejárat ‒
      Interjú Réz András filmesztétával

      Szűk Balázs
      2015/12/02
    • A HATOS Szoba látványműteremről III.
      Interjú Tóth Eszterrel

      Gergely Borbála
      2015/09/11
    • A HATOS Szoba látványműteremről II.
      Interjú Laczkó Andreával

      Gergely Borbála
      2015/08/19
  • Jegyzet

    Random

    • Tánc a középkorból - Carmina Burana

      Lónárt Adrienn
      2014/01/13
      balett, Jegyzet, Négyszemközt, Színház

    Recent

    • A három T

      Galambos Viktória
      2017/12/24
    • Nép-rajz

      Papp Bence Gábor
      2017/12/23
    • A Streetcar Named Desire − avagy egy egyetemista élete, fejjel lefelé

      Balogh Nóra
      2017/12/19
    • Bűnesetek a múltból II. felvonás -
      Fácángyilkosok

      Bánki Nikoletta
      2015/05/23
    • Szemüveg

      Szeghő Katalin
      2015/05/20
    • „T” – a Néprajzi Múzeum kiállításáról

      Edelmayer Zsolt
      2015/04/27
Legfrissebb
  • Lehet-e antihős a gyilkos bohóc? – Joker
  • Az ösztönén elhatalmasodása − Nyers
  • Eksztázis −„egy francia film, amire büszkék vagyunk”
  • Szabad egy táncra?
    Kelet-európai zenés vígjátékok és a stílus mint ellenállás
  • Tíz év az életemből - Egy nő fogságban
  • „Mindenkinek van gyászolni valója, mindenkinek vigaszra van szüksége az életben, mindenkinek van egy keresztje”
    Interjú Tóth Barnabással, az Akik maradtak című film rendezőjével

Film

KezdőoldalFilm

Vakrandi britséggel fűszerezve – Man Up

Kothencz Arnold
2016/07/16
Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika
Ben Palmer 2015-ös angol romantikus komédiája frissességet hoz az átlagos amerikai vígjátékok szokványos hangulatához képest. A Man Up (Ben Palmer, 2015) című filmből árad az a fajta...

Túllátni a filmképen
A Saul fia képi ábrázolásmódjáról

Berényi Csaba
2016/07/10
Film, filmkritika, kortárs magyar, Kritika
Nemes Jeles László Oscar-díjas alkotása a holokauszt narratív, illetve vizuális megragadhatatlanságát igyekszik feloldani filmje dokumentarista precizitást tükröző formanyelvén keresztül. Más...

Átjárható vásznak és antiszemitizmus –
A festmény

Nagy Krisztina
2016/06/26
animáció, Film, filmkritika, Kritika
A francia származású Jean-François Laguionie A festmény (Le tableau) című 2011-ben készült animációs filmje világszerte nagy sikert aratott, neves fesztiválok díjait zsebelhette be egyedi képi...

Kódolatlan utazások – A Forráskód elemzése narratíva és látvány szempontjából

Eitler Anikó
2016/06/13
Film, filmkritika, kortárs, Kritika
A Forráskód (Source Code. Duncan Jones, 2011) című film megfelelő példának tekinthető a klasszikus narratívától eltérő történetmesélést és az idő újfajta felfogásának és...

Senki többet, avagy nem minden az,
aminek látszik

Nagy Krisztina
2016/05/07
Film, filmkritika, kortárs, Kritika
Ha azt a kérdést kellene megválaszolnunk, miről szól a Senki többet (La migliore offerta. Guiseppe Tornatore 2013) című film, akkor valószínűleg úgy fogalmaznánk, hogy egy öregembert átvernek...

Útszéli igazság ‒ Aljas nyolcas

Berényi Csaba
2016/03/28
Film, filmkritika, kortárs, Kritika
A majdnem minden új filmje kapcsán egyre érettebbnek bélyegzett Tarantino ezúttal túlnyújtott kamaradarabjával (Aljas nyolcas. The Hateful Eight, 2015) az önismétlés vezérelvét követi és megint...

Látványos bosszúállás

Kothencz Arnold
2016/03/14
Film, filmkritika, kortárs műfajok, Kritika, Négyszemközt
A Marvel Comics filmes univerzumát vizsgálva szembetűnő az a fajta építkezés, amely A vasember (Iron Man. Jon Favreau, 2008) című filmmel indult el, s 2015-ig sem hagyott alább lendületéből. A...

Az antropológia émikus felismerése
(Martha Marcy May Marlene)

Edelmayer Zsolt
2016/02/14
Esszé, Film, filmelemzés, kortárs
Sean Durkin 2011-ben elkészült filmje egy olyan történetet jelenít meg, amely eltér az átlagos, mindennapi emberi sorsoktól. A történet a befolyásolhatóságról, a kihasználásról és nemi...

Ha sok a vér, sokat ér – Éjjeli féreg

Malatinczki Zsolt
2016/01/19
Film, filmkritika, kortárs, Kritika, Négyszemközt
Az Éjjeli féreg (Nightcrawler, 2014) Dan Gilroy első rendezése, és a forgatókönyvet is ő jegyzi. A film erős társadalomkritikával él, amely a modern média morálisan teljesen elítélendő...

Bereményi emlékezete

Szűk Balázs
2016/01/12
Film, konferencia, Tudósítás
Az eredetileg 2014 júniusára tervezett, hiánypótló, „Bereményi Géza művészete” című konferencia alapötlete Beretvás Gábor és Kovács Gábor (a Debreceni Egyetem Filozófia Tanszékének...
  1. 5
  2. 6
  3. 7
  4. 8
  5. 9
  6. 10
  7. 11

Archívum

Rólunk írták

  • "Nálunk a diákújságíró is egyenlő munkaerő". Interjú Török Ervinnel
  • Film, vizualitás, kritika – Apertúra Magazin. Interjú Füzi Izabellával
  • Megújult az Apertúra Magazin
  • Vizuális környezettudatosság – Interjú az Apertúra szerkesztőjével, Füzi Izabellával

Legfrissebb cikkek

  • Lehet-e antihős a gyilkos bohóc? – Joker

    Kovács Rezsuk Dániel
    2019/12/05
  • Az ösztönén elhatalmasodása − Nyers

    Morvai Kinga
    2019/11/22
  • Eksztázis −„egy francia film, amire büszkék vagyunk”

    Rigó Fanni
    2019/11/01
  • Szabad egy táncra?
    Kelet-európai zenés vígjátékok és a stílus mint ellenállás

    Patrubány Csilla
    2019/10/26
  • Tíz év az életemből – Egy nő fogságban

    Balog Zsolt Patrik
    2019/10/10
  • „Mindenkinek van gyászolni valója, mindenkinek vigaszra van szüksége az életben, mindenkinek van egy keresztje”
    Interjú Tóth Barnabással, az Akik maradtak című film rendezőjével

    Csomán Sándor
    2019/09/30
  • A feldolgozás lélektana – Akik maradtak kritika

    Csomán Sándor
    2019/09/28

Címkék

adaptáció alkotói pályázat dokumentumfilm filmfesztivál filmkritika karakterábrázolás kiállítás kortárs kortárs film kortárs magyar Kritika Láthatatlan Szeged magyar film műfaji film narráció Pályázat Szeged színház Thealter Fesztivál videoklip

Linkek

  • Apertúra. Film – Vizualitás – Elmélet
  • Vizuális Kultúra és Irodalomelmélet Tanszék
  • Impresszum
  • Szerzők
  • Rólunk
  • Cikkek beküldése
  • © Apertúra Magazin