Mi jut eszünkbe, ha a saját kanapénkra gondolunk, ami ott áll a nappaliban a tévével szemben, a fal mellett a kétajtós szekrénynél, a kis beugróban az ablak alatt, vagy (ki tudja miért) a...
Az utóbbi években szinte mindennapos aktuálpolitikai kérdés az, hogy Magyarország merre tart? Nyugat felé vesszük az irányt, vagy a sokat szidott és gyakran pejoratív felhanggal emlegetett Kelet...
2013. április 23-ára rendhagyó hallgatói filmklubot hirdetett az SZTE BTK Hallgatói Filmklub. Az érdeklődőknek ingyenes vetítés keretein belül nyílt lehetőségük megnézni Pálfi György...
Sokan elemezték már Gigor Attila A nyomozó című filmjét mint krimit, thrillert. Cikkemben a műfaji eszköztár magyar filmektől szokatlanul ügyes használata helyett a film és a főszereplő...
A zöld sárkány gyermekeinek első képkockája világos szemléltetőeszközként demonstrálja a magyar film egyik legnagyobb rákfenéjét: a hazai („mainstream”) színjátszás és a mozi egyre...
Mi tagadás, a címe és előzetes marketingkampánya alapján nem sok jót reméltem Dömötör Tamás játékfilmjétől. Egy kibeszélős délutáni show-műsor egészestés filmben feldolgozva, hát, hogy...
Egyöntetű várakozás előzte meg Hajdu Szabolcs legújabb, Szemle-nagydíjas, Berlinalét megjárt nagyjátékfilmjét – joggal. A legtöbb helyen szuperlatívuszokban szólnak róla, ebben az esetben sem...
A Halálkeringő az utóbbi évek legrosszabb magyar filmje. Ez pedig azért nagy szó, mert tudjuk: erős a mezőny. A téves alapkoncepcióból kiinduló erőltetett forgatókönyv rossz, illetve inkább nem...
Mátyássy Áron a negyedik alkotó (Kocsis Ágnes, Faur Anna és Grigor Attila után), aki a Filmművészeti Egyetemen Grunwalsky Ferenc osztályában végezve elkészítette első nagyjátékfilmjét. Az...
Vranik Roland – a Fekete Kefe rendezője – új filmje, az Adás két díjat is nyert a Sevillai Nemzetközi Filmfesztiválon. A Nicolas Roeg brit rendező-operatőr vezette zsűri Vranik Rolandnak ítélte...