Carmen és a csajok Hajnal Márton 2014/10/20 Kritika, opera, operakritika, Színház Oberfrank Pál Carmen (2014) rendezésével kapcsolatban egyetlen kérdés foglalkoztat igazán, így az olyan – jelen esetben egyértelműen igaz,...
Operathriller, avagy kelet és nyugat különös találkozása Gáncsos Kármen 2013/11/08 Kritika, opera, operakritika, Színház Mi történik, ha a neves angol zeneszerző, Benjamin Britten kulturálisan és zeneileg nyitott, mediálisan és műfajilag befogadó, ízig-vérig...
Ahogyan azt Giuseppe Verdi elképzelte… Gáncsos Kármen 2013/10/30 Kritika, opera, operakritika, Színház Napra pontosan az olasz zeneszerző születésének 200. évfordulóján, október 10-én tűzte műsorára az Armel Operafesztivál a Simon...
A történetmesélés mintázatai a kortárs operában Gáncsos Kármen 2013/10/29 Kritika, opera, operakritika, Színház A 2013-as Armel Operafesztivál második bemutatója, A nyár utolsó virága című kortárs darab diegetikus és nondiegetikus értelemben is mono-...
Oedipus király új ruhája, avagy opera a színház-, a film-, és a táncművészet határán Gáncsos Kármen 2013/10/28 Kritika, opera, operakritika, Színház A nemzetközi viszonylatban is páratlan koncepcióhoz harmonikusan, az inspiráló és provokatív törekvésekhez pedig méltán illeszkedő...